پویش «هر عمود؛ یک آیه» در یزد راه‌اندازی شد
کد خبر: 4081867
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴

پویش «هر عمود؛ یک آیه» در یزد راه‌اندازی شد

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به ویژه برنامه‌های مدارس علمیه خواهران به مناسبت اربعین حسینی از راه‌اندازی پویش «هر عمود؛ یک آیه» به همت طلاب خبر داد.

مریم حسن پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزدمریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به برنامه‌های این نهاد به مناسبت اربعین حسینی اظهار کرد: به این مناسبت 10 موکب توسط مدارس علمیه خواهران در سطح شهرستان‌ها برپا شده است.

وی برگزاری مراسم روضه‌خوانی در مدارس علمیه، برگزاری نشست‌های تخصصی و حلقه‌های معرفت در مدارس علمیه، برگزاری مسابقات متعدد از جمله کتابخوانی، تهیه کلیپ، عکاسی و... را از جمله برنامه‌ها به این مناسبت ذکر کرد.

حسن‌پور با اشاره به راه‌اندازی پویش‌های مختلف در ایام عزاداری سیدالشهدا گفت: در قالب پویش «هر عمود؛ یک آیه» که به همت طلاب حوزه علمیه ام‌ابیها شهرستان تفت برگزار می‌شود، طلاب به نیت فاصله هر عمودی که قصد داشته‌اند در پیاده‌روی اربعین طی کنند، یک آیه از قرآن کریم را با انتخاب خود تلاوت می‌کنند و ثواب آن را به روح امام حسین (ع) و یاران با وفایشان هدیه خواهند کرد.

وی راه‌اندازی پویش «هر خانه، یک موکب» را از دیگر پویش‌های این مناسبت ذکر کرد و افزود: این پویش در دهه آخر صفر اجرایی خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال عکس از  مراسم‌های اربعین جسینی در مسابقه این پویش شرکت کنند.

حسن‌پور برگزاری کارگروه احکام و طرح مباحث مربوط به رعایت حق‌الناس در پیاده‌روی اربعین با خروجی کتابچه «زائر و ظاهر»، برگزاری سیر مطالعاتی مجازی روزانه کتاب حماسه حسینی شهید مطهری و مباحثه، برگزاری کارگاه آموزشی «شیوه‌های تبلیغ در پیاده‌روی اربعین»، برگزاری دورهمی دوستانه «یادش بخیر» خاطره‌گویی دوستان درباره زیارت اربعین را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به اجرای طرح «خادم حسینم» به همت طلاب مدارس علمیه اظهار کرد: در قالب این طرح مبلغان جهادی برای حضور در مراسم روضه‌خوانی خانگی و پایگاه‌ها در طول ماه‌های محرم و صفر اعزام خواهند شد.

حسن‌پور ادامه داد: به مناسبت اربعین حسینی مسابقات متعددی نیز برگزار می‌شود که مسابقه دلنوشته با موضوع «حسرت دیدار» برای جاماندگان زیارت اربعین و برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی با موضوع «جاده‌ای به بهشت» برای افرادی که در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند، از آن جمله است.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی در مدارس علمیه گفت: در این زمینه می‌توان به نشست‌هایی با موضوع «شرح زیارت اربعین» و «نشانه‌های مؤمن و زیارت اربعین» به همت مدارس اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha