مردمی بودن اصلی‌ترین جهت‌گیری دولت است
کد خبر: 4081923
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

مردمی بودن اصلی‌ترین جهت‌گیری دولت است

استاندار لرستان با بیان اینکه تقویت رابطه دولت و ملت و مردمی بودن، اصلی‌ترین جهت‌گیری و گفتمان دولت سیزدهم است، گفت: شهیدان رجایی و باهنر دو انسان مخلص بودند که نامشان برای همه ما، بزرگ و جاودان است.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، امروز، هشتم شهریور در مراسم بزرگداشت شهدای دولت در حوزه علمیه کمالیه خرم‎آباد، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر دو انسان مخلص بودند که نامشان برای همه ما و کسانی که در کشور خدمت می‌کنند، بزرگ و جاودان است.

وی با اشاره به اینکه وقتی به زندگی شهیدان رجایی و باهنر نگاه می‌کنیم غبطه می‌خوریم، ادامه داد: شهیدان رجایی و باهنر شخصیت‌هایی چون آیت‌الله بروجردی و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران را درک کردند.

زیویار اضافه کرد: مبارزات شهیدان رجایی و باهنر در زمانی بود که رژیم پهلوی تا دندان مسلح بود اما این دو شهید، با دست خالی پشت سر مرجعیت دینی بودند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه شهید باهنر از هیچ کوشش علمی و فرهنگی برای اسلام و تربیت نسل انقلابی فروگذار نکرد، ادامه داد: شهیدان رجایی و باهنر دو مقوله از نفس مطمئنه بودند و مدل حکومت اسلامی و مدیریت اسلامی را به‌طور کامل ارائه کردند.

وی با اشاره به اینکه شهید رجایی شخصیتی صبور و بامتانت بود و لیبرال‌ها از منش رجایی شرمنده بودند، تصریح کرد: شهید باهنر از متفکرین نظام بود و متفکرین از آثار و نوشته‌های این شهید بهره برده‌اند، لذا نامگذاری هفته دولت با سالروز شهادت رجایی و باهنر ما را موظف به انجام چند مأموریت می‌کند.

زیویار با اشاره به اینکه اولین وظیفه ما در خصوص شهدای هفته دولت این است که شهیدان رجایی و باهنر را الگو قرار دهیم و مؤلفه‌های شخصیتی آنان را تبیین کنیم، افزود: وظیفه دیگر ما جهاد تبیین در اطلاع‌رسانی اهدافی که مدنظر و سیره این شهیدان بود چراکه اهداف این شهیدان ذکر نعمت و توفیق انقلاب اسلامی ایران بود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه تکلیف دیگر ما در خصوص شهدای هفته دولت این است که هفته دولت را فرصت بدانیم و کارنامه‌ای که دولتمردان ما در هر سطحی دارند را تبیین کنیم، افزود: دولت در لرستان و در کشور کارنامه پرفراز و نشیب داشت و در سطح ملی کارهای خاصی انجام داد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای فعالیت دولت، کرونا در اوج خود بود اما به همت مدافعان سلامت و توجه دولت، این بیماری در شیب نزول قرار گرفت و در حال حاضر در پایین‌ترین آمار ابتلا به کرونا هستیم، یادآور شد: در آغاز فعالیت دولت سیزدهم خزانه دولت زیر صفر بود و اوراق و تعهدات دولت قبل بر دوش دولت قرار داشت، به‌طوری‌ که ماهانه ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان باید بدهی‌ها و سررسید اوراق پرداخت می‌شد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در ابتدای کار دولت سیزدهم فروش نفت در پایین‌ترین سطح خود قرار داشت، ادامه داد: از دیگر محورهای فعالیت دولت سیزدهم تقویت ارتباط با مردم بود، به‌طوری‌ که دور سفرهای استانی رئیس‌جمهور با هدف تقویت ارتباط دولت و ملت به‌طور کامل انجام شد و نیز در یک روز در هفته دولت تمام مسئولان دولت در ۳۱ استان حضور پیدا کردند چراکه اصل گفتمان دولت سیزدهم حضور در بین مردم است.

وی با اشاره به اینکه سفر رئیس‌جمهور به استان لرستان ۱۷۵ مصوبه داشت که این مصوبات توسط نماینده ولی‌فقیه، نمایندگان، مسئولان، رئیس قوه مقننه نیز پیگیری می‌شود، گفت: در سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی تمام موضوعاتی که توسط رئیس مجلس پیگیری شد، مصوبات سفر رئیس‌جمهور بود که از جمله آن می‌توان به پروژه سد معشوره، راه‌آهن، آزادسازی قلعه و تقویت بخش کشاورزی اشاره کرد.

زیویار با اشاره به اینکه تقویت رابطه دولت و ملت و مردمی بودن، اصلی‌ترین جهت‌گیری و گفتمان دولت سیزدهم است، بیان کرد: در حوزه سیاست خارجی و مراودات منطقه‌ای سیاست دولت تقویت مذاکرات به پشتوانه ملت است و اعتماد به خارج نیست.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در هفته دولت ۳۱۳ عمرانی و ۱۱۳ اقتصادی با اعتبار ۲۶۰۰ میلیارد تومان در لرستان افتتاح شده است، اظهار کرد: در راستای اعتبارات ماده ۵۶ بیمارستان نیایش، امروز ۴۰ میلیارد تومان به حساب علوم پزشکی واریز شد، کمااینکه مجموع اعتبارات ماده ۵۶ بیمارستان نیایش ۲۷۲ میلیارد تومان است.

انتهای پیام
captcha