قدردانی پاکستان از ارسال قطار کمک‌های خیریه ترکیه
کد خبر: 4082139
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸

قدردانی پاکستان از ارسال قطار کمک‌های خیریه ترکیه

پاکستان از ترکیه برای ارسال «قطار خیر» حامل کمک‌های بشردوستانه برای آسیب‌دیدگان از باران‌های سیل آسای اخیر تشکر کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، عاصم افتخار احمد، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نامه‌ای گفت این اقدام سخاوتمندانه نشان‌دهنده روابط مستحکم بین دو کشور است.

نخست‌وزیر «شهباز شریف» نیز از نقش رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در ارسال کمک‌های بشردوستانه به آسیب دیدگان سیل قدردانی کرد و در توییتی نوشت: برادرم رجب طیب اردوغان، در راستای تعهد خود، کمپین کمک‌های بشردوستانه برای آسیب‌دیدگان سیل را رهبری می‌کند.

شریف تصریح کرد که ترکیه کارزار بزرگی را برای رساندن کمک به مردم آسیب‌دیده در پاکستان راه‌اندازی کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 6 فروند هواپیمای حامل کمک‌های ترکیه وارد شده است، گفت: قرار است دو فروند هواپیمای دیگر ترکیه وارد پاکستان شود.

روز گذشته (سه شنبه)، آنکارا، پایتخت ترکیه، شاهد اعزام «قطار خیر» بود که حامل کمک‌های بشردوستانه به پاکستان است که در حال حاضر از پیامدهای سیل و بارندگی‌های شدید موسمی رنج می‌برد.

به دنبال وقوع سیلاب مهیب در بخش‌های وسیعی از پاکستان که خسارت قابل‌توجهی بر جای گذاشت، مقامات این کشور خواستار دریافت کمک‌های بین‌المللی شدند. وزارت کشور پاکستان اعلام کرد: برخی کشورها به درخواست کمک پاسخ داده؛ اما همچنان به دریافت کمک‌های بیشتر نیاز است.

گفته شده از ماه ژوئن بیش از ۱۰۰۰ نفر بر اثر وقوع سیلاب در پاکستان جان خود را از دست داده و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند. در شمال غرب پاکستان هزاران نفر به دنبال طغیان رودخانه‌ها در ایالت خیبر پختونخواه و وقوع سیلاب مهیب و سهمگین مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

در ایالت سند واقع در جنوب شرق پاکستان نیز سیل خسارت گسترده‌ای به جا گذاشته و هزاران نفر از خانه‌های خود متواری شده‌اند.

اگرچه وقوع سیلاب در پاکستان حادثه متداولی است؛ اما به گفته مردم کشور، بارش‌های اخیر متفاوت و فراتر از بارندگی‌هایی بوده که پیش از این گزارش شده است.

انتهای پیام
captcha