اردوهای راهیان نور؛ گامی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
کد خبر: 4082153
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹

اردوهای راهیان نور؛ گامی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: اردوهای راهیان نور بستر و فرصت مهم و ارزشمندی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، غلامحسین محمدی‌اصل، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، نهم شهریورماه، در جریان بازدید از مناطق عملیاتی شمالغرب کشور و با حضور در جمع دانش‌آموزان اردبیلی، تصریح کرد: اردوهای راهیان نور بستر و فرصت مهم و ارزشمندی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و زائرین و دانش آموزان با حضور در کربلای ایران قطره‌ای از ایثارگری، فداکاری و رشادت شهدا و رزمندگان را لمس کرده و می‌بینند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با بیان اینکه امنیت پایدار ایجاد شده در آذربایجان غربی و کردستان در طول تاریخ بی مانند است، افزود: رزمندگان در این مناطق با وجود شرایط سخت، بدی آب و هوا و صعب العبور بودن، با دستان خالی و کمترین امکانات مقابل دشمن و پیشرفته ترین دستگاه‌های آن دوران ایستادگی و مقابله کردند، به همین علت است که مناطق عملیاتی شمالغرب به تعبیر مقام معظم رهبری سرزمین مجاهدت‌های غرب نامیده شده است.

محمدی اصل، با تاکید بر حفظ حرمت، شأن و منزلت این سفر معنوی ادامه داد: سفر زیارتی ادوی راهیان نور باید باعث ایجاد تحول درونی در زائران، برقراری رابطه بین نسل‌ها و منجر به نهضت روشنگری و روایتگری مورد تاکید مقام معظم رهبری شود.

شهدای شمال غرب مظلومانه و در اوج غربت به شهادت رسیدند

یادگار هشت سال دوران دفاع مقدس با اشاره به سرداران شهید برزگر و بنی‌هاشم که در این مناطق به فیض شهادت نائل آمده اند، بیان کرد: شهدای شمال غرب مظلومانه و در اوج غربت به شهادت رسیدند و امروز وظیفه داریم یاد و خاطره این عزیزان را به بهترین شکل زنده نگاه داریم.

وی، آشنایی نسل جوان با رشادت ها و جانفشانی رزمندگان در جنگ تحمیلی را از اهداف برگزاری این یادآورده عنوان کرد و گفت: با انتقال پیام شهدا به نسل جوان میتوان تضمین کننده انقلاب اسلامی و تداوم راه شهدا شد.

رزمنده دوران دفاع مقدس با افزودن این مطلب که در دوران دفاع مقدس بخصوص در سرزمین مجاهدت های خاموش شهدای زن بسیاری تقدیم اسلام و انقلاب شده، اظهار کرد: نقش بانوان در دوران دفاع مقدس بی‌بدیل بود چرا که با تمامی مشقت‌ها دوری از همسر را با رنج و مشکلات بسیاری متحمل شده و بسیاری از خواهران در راه دفاع از خاک میهن در صحنه های نبرد حاضر می‌شدند.

محمدی اصل از دانش آموزان به عنوان سرمایه های عظیم این کشور نام برد و افزود: شهدا جان خود را برای هدف بزرگ معنوی و غیرمادی فدا کرده و امروز وظیفه ماست که راه آنها را ادامه دهیم تا خونشان پایمال نشود.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با بیان اینکه راهیان نور یک عملیات بزرگ فرهنگی و تربیتی است، تاکید کرد: اردوی راهیان نور فرصت و گنجینه‌ای ارزشمند برای انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و آینده‌ساز کشور است.

سردار محمدی اصل با بیان اینکه با وجود بیشترین دشمن ، بهترین امنیت را داریم، تصریح کرد: دشمن فرهنگ شهدا را مورد هدف قرار داده و با استفاده از همه ابزارهای خود در پی کمرنگ کردن مقام و جایگاه شهدا در جامعه است، لذا همه وظیفه داریم در مقابل این هجمه و توطئه شوم دشمنان ایستادگی کرده و برای حفظ آرمان ها و ارزش های شهدا بکوشیم.

گفتنی است؛ کاروان‌های راهیان نور از سراسر استان اردبیل بعد از دو سال وقفه به مناطق عملیاتی شمال غرب کشور اعزام می شوند و در این زمینه ۲۸ کاروان از سراسر استان به تعداد ۱۰ هزار نفر به مناطق عملیاتی شمال غرب کشورتا پایان تابستان ۱۴٠۱ سفر خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha