افتتاح کتابخانه عمومی در روستای فاقد کتابخانه بوکان
کد خبر: 4082185
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

افتتاح کتابخانه عمومی در روستای فاقد کتابخانه بوکان

به مناسبت هفته دولت یک باب کتابخانه عمومی در روستای اوچ‌تپه بوکان به بهره‌برداری رسید که تاکنون فاقد کتابخانه بود.

خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، هم‌زمان با هفته دولت، امروز، 9 شهریور با حضور خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، داود پارسامهر، معاون برنامه‌ریزی فرماندار، خالد یوسفی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی و انور امینی رئیس جهاد کشاوری بوکان، حسن خضری، بخشدار و رحیم قرنی شهردار سیمینه، مصطفی رسولی، رئیس شورای اسلامی سیمینه و یک باب کتابخانه عمومی روستای اوچ‌تپه این شهرستان به بهره برداری رسید که تاکنون فاقد کتابخانه بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دولت، به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: خدا را شاکریم که در هفته دولت تلاش‌ها برای افتتاح یک کتابخانه‌عمومی دیگر، یک پایگاه رشد فرهنگی و اجتماعی و مرکز علم و آگاهی محقق شد و این کتابخانه می‌تواند به عنوان پایگاه فرهنگی-اجتماعی در توسعه این روستا و روستاهای همجوار نقش مهمی را ایفا کند، چرا که کتابخانه عمومی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه فرهنگی است.

خدیجه معصومی افزود: کتابخانه‌های عمومی با گره زدن خدمات کتابخانه با  نیازهای مردم در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی گام برمی‌دارند عدالت فرهنگی و ارائه خدمات کتابخانه‌ای در مناطق کم‌برخوردار همواره یکی از اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بوده است و این مهم با هم‌افزایی سازمان‌های فرهنگی محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: افتتاح این پروژه فرهنگی، نمونه ویژه‌ای از تعامل، همکاری و همراهی سازمان‌های فرهنگی در دولت مردمی بوده و امید است چنین اتفاقات فرخنده‌ای تداوم یابد و با توسعه کتابخانه‌های عمومی به استاندارد‌های فضای کتابخانه‌ای نزدیک‌تر شویم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی عنوان کرد: به منظور توسعه فضای کتابخانه‌‌ای در شهرستان و برخورداری مردم مناطق روستایی از امکانات کتابخانه‌ای، ساختمان این کتابخانه به متراژ ۱۲۸ مترمربع از طرف دهیاری روستای اوچ‌تپه برای راه‌اندازی کتابخانه عمومی  به اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی واگذار شد و این اداره‌کل پس از اخذ مجوزهای لازم در حداقل زمان ممکن با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال (300میلیون تومان) آن را تجهیز کرد.

وی تصریح کرد: با رأی اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی بوکان، این کتابخانه به نام نویسنده، مترجم، محقق و شاعر معاصر، احمد ترجانی‌‌زاده نام‌گذاری شده و دارای بخش‌های  کودک، امانت ،مرجع، سالن مطالعه، نشریات و ... است.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار بوکان نیز ضمن تبریک ایام هفته دولت افزود: ترویج کتابخوانی امری ضروری است و باید از داشته‌های‌مان برای تحقق این امر مهم در جای جای شهرستان بوکان بالاخص مناطق محروم و کم‌برخودار استفاده کنیم.

داود پارسامهر ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های اداره کل و اداره شهرستان کتابخانه‌های عمومی در برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای راه‌اندازی و بهره‌بردای این کتابخانه برای ارائه خدمات به اهالی روستای اوچ تپه ادامه داد: در راستای تشویق مردم برای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه باید از تمامی ظرفیت‌ها به‌ویژه در حوزه شوراهای شهر و روستا و دهیاری‌ها استفاده شود.

شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی قرار گرفته و با افتتاح این کتابخانه تعداد کتابخانه‌های این شهرستان به پنج باب رسید.

انتهای پیام
captcha