پیشرفت ۴۰ درصدی ساخت زائرسرای لرستان در مشهد
کد خبر: 4082400
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹

پیشرفت ۴۰ درصدی ساخت زائرسرای لرستان در مشهد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی ساخت زائرسرای لرستان در مشهد، گفت: در صورتی‌که این زائرسرا در موعد مقرر تکمیل نشود زائرسرای لرستان به استان دیگری واگذار می‌شود که می‌طلبد شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در این زمینه مشارکت کنند تا این زائرسرا تکمیل شود.

نشست هم‌اندیشی شرکت‌های دانش‌بنیان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان چهارشنبه، نهم شهریور در جلسه هم‌اندیشی شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: شهیدان رجایی و باهنر نمونه انسان‌های با اخلاص و پاک و مجاهدی بودند.

وی با بیان اینکه امروز کشور ایران در امنیت، اقتدار و اوج ضریب امنیتی قرار دارد و سرافراز است و علی‌رغم همه دشمنی‌ها به مسیر خود ادامه می‌دهد، افزود: در برهه‌ای از زمان کشور ما با مشکلاتی مثل جنگ تحمیلی، تهاجم فرهنگی، کودتا و تحریم مواجه بود که هر کدام از این مشکلات کافی بود تا کشوری را از پادرآورد، ولی با لطف الهی و با پایداری و پایمردی و معنویتی که در جامعه وجود داشت، سبب شد تا به این نقطه برسیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه بیعت با رهبر معظم انقلاب بیعت با امام زمان(عج) است، تصریح کرد: تعامل سازنده بین شرکت‌های دانش‌بنیان و بانک‌ها هدف از این جلسه است و گاهی پندارها و مشکلاتی وجود دارد و ممکن است برداشت این باشد که افرادی مانع هستند، نتیجه این نشست باید به اینجا منتهی شود که تعاملات بین این دو بیشتر باشد.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان باید به جهت کمیت و کیفیت رشد پیدا کنند و در کنار کارخانه‌ها مراکز تحقیاتی ایجاد شود، ادامه داد: پیشرفت امروز در سایه تولید علم و شرکت‌های دانش‌بنیان است کمااینکه گذر از این مرحله چرخه‌ای است که همه باید برای آن تلاش کنند و می‌طلبد بانک‌ها تا جایی‌که امکان دارد بهتر از این خدمات خود را به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه دهند و از طرف دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان هم زیرساخت لازم را فراهم کنند.

شاهرخی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان باید دانش‌بنیان باشند و از درونش تولید دانش و ایجاد اشتغال باشد و علم تجاری‌سازی و به ثروت تبدیل شود، اظهار کرد: در این راستا پارک‌های علم و فناوری وظیفه مهمی بر دوش دارند که باید حمایت و پشتیبانی کنند و هر جا لازم باشد به شرکت‌ها کمک کنند که می‌طلبد در هر حال از ظرفیت قرارگاه و ستاد استانی حمایت از شرکت ‌های دانش‌بنیان استفاده شود.

امام‌جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: باید در بین استان‌هایی که هم‌تراز خودمان هستند جایگاه بهتری داشته باشیم و این هدف‌گذاری شود و جایگاه کنونی ارتقا یابد و تولیدات کیفی و ماندگار داشته باشند.

وی با بیان اینکه در استان لرستان استعدادهای زیادی در باب گیاهان دارویی دارد، گفت: سال ‌هاست اعلام می‌شود تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت می‌شود ولی بیکاری، تورم و عدم رونق کسب و کار در استان وجود دارد و این آمار و ارقام سال‌هاست در استان ما اعلام می‌شود این در حالی است که اگر فقط مشغول به این تسهیلات باشیم و از اشتغال پایدار غافل شویم وضعیت به جهت تورم و نرخ بیکاری همین‌گونه خواهد ماند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه استان لرستان باید از وضعیت کنونی به وضعیت مطلوب برسد، اضافه کرد: لازم است مدیران بانک‌ها و کارشناسان و مدیران دستگاه‌های دولتی توجه کنند که وقتی مسئولان شرکت‌های دانش‌بنیان مراجعه کردند وقت لازم را بدهند تا مسائل خود را بیان کنند و حمایت لازم و کافی از آنها به‌عمل آورند.

وی در ادامه به موضوع ساخت زائرسرای لرستان در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: در مشهد زمین‌هایی برای ساخت زائرسرا در اختیار استان‌ها قرار گرفت که برخی از استان‌ها موفق شدند زائرسراهای خود را بسازند ولی چند استان باقی مانده که یکی از آنها لرستان است که زائرسرایش نیاز به تکمیل دارد.

شاهرخی با بیان اینکه ۴۰ درصد از کار زا ئرسرای لرستان در مشهد انجام شده است، افزود: اگر این زائرسرا در زمان تعیین شده، تکمیل نشود زائرسرای نیمه‌کاره لرستان به استان‌های دیگر واگذار می‌شود و ما نمی‌خواهیم در این زمینه کام مردم لرستان تلخ شود.

وی با بیان اینکه این زائرسرا دارای چهل آپارتمان شصت متری است، اظهار کرد: هر مجموعه‌ای از شخصیت‌های حقوقی یا حقیقی می‌تواند در این امر خیر و خداپسندانه کمک کند و باید تلاش کنیم تا بتوانیم گام‌های مؤثری را برای ساخت و تکمیل این زائرسرا برداریم.

انتهای پیام
captcha