فناوری تولید آب از طریق هوا و جو وارد قم می‌شود
کد خبر: 4082406
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰

فناوری تولید آب از طریق هوا و جو وارد قم می‌شود

بیرکل بنیاد جهانی انرژی در ایران گفت: با حمایت نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تصمیم گرفتیم فناوری تولید آب از طریق هوا و جو را وارد قم کنیم تا از ایجاد تنش آبی در قم در آینده جلوگیری کنیم، این فناوری با اعتبار 6 میلیون یورویی در قم دنبال می‌شود و تا سال آینده این شرکت افتتاح خواهد شد.

دبیر کل بنیاد جهانی انرژی دفتر منطقه ایرانبه گزارش ایکنا از قم، هادی هزارخانی، دبیرکل بنیاد جهانی انرژی در ایران روز گذشته نهم شهریور ماه در جمع خبرنگاران در قم اظهار کرد: بشر امروزه اقدامات نامناسب زیست محیطی در کره زمین انجام می‌دهد و این باعث شده که تغییرات خطرناکی در کره زمین ایجاد شود و گرم شدن هوا مصداق بارز این موضوع است.

وی افزود: در سال ۱۹۹۰ میلادی سازمان ملل تصمیم گرفت برای جلوگیری از مشکلات زیست محیطی، بنیاد جهانی انرژی را تاسیس کند تا به دنبال توسعه و پایداری کره زمین باشد، برای تحقق این موضوع باید ۳ رکن اساسی را در نظر گرفت که جامعه، طبیعت و اقتصاد باید به درستی در کنار هم قرار گیرند.

دبیرکل بنیاد جهانی انرژی در ایران تصریح کرد: بنیاد جهانی انرژی یک سازمان سیاسی و وابسته به هیچ نهادی در دنیا نیست و معتقد است فعالیت‌های این بنیاد باید با مشارکت ۱۰۰ درصدی مردم انجام شود، کسانی می‌توانند با بنیاد جهانی انرژی همکاری کنند که صاحب ایده‌های نو هستند.

هزارخانی بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در اقتصاد دانش‌بنیان فقط شرکت‌های دانش‌بنیان مخاطب نیستند بلکه تمامی افراد در تخصص‌ها و مشاغل مختلف باید فعالیت‌های خود را به شیوه دانش‌بنیان مدیریت کنند تا در کار خود به توسعه و پایداری برسند.

وی ادامه داد: ۲۵ اردیبهشت سال جاری اولین رویداد ملی بنیاد جهانی انرژی را در کیش با حضور رئیس این بنیاد ولفگانگ نیومن برگزار کردیم که ۳۱۱ طرح در ۷ بخش باهم رقابت کردند.

دبیرکل بنیاد جهانی انرژی در ایران بیان کرد: ما معتقد هستیم اگر بخواهیم در کشور به پیشرفت برسیم نیازمند این هستیم که فناوری‌های نوین را وارد صنعت کنیم، بنیاد جهانی انرژی به ما قول داده است که هر دانش و تجهیزاتی را در ایران نیاز داشته باشیم بدون توجه به تحریم‌های آمریکا در اختیارمان بگذارد.

وی گفت: ما آماده‌ایم در راستای پیشرفت کشور عزیزمان ایران با اروپایی‌ها مذاکره کنیم و دانش و فناوری‌های نوین را وارد کشور کنیم، اما به حمایت مسئولین کشورمان نیاز داریم که متاسفانه تا به حال تعامل آن‌ها با ما ضعیف بوده است.

هزارخانی اظهار کرد: یکی از مسئولینی که تعامل بسیار خوبی با ما انجام داد و از ما حمایت کرده امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی است، بعد از جلسه‌هایی که برگزار کردیم وی به ما اعلام کرد که در صورتی که طرح‌هایمان به نفع مردم قم و کشور باشد حاضر است همکاری کند.

وی افزود: یکی از به‌روزترین و مهم‌ترین طرح‌هایی که قرار است در استان قم اجرا کنیم مربوط به آب می‌شود؛ این اقدام یکی از برترین فناوری‌های ما است که با همکاری شرکت اتریشی و با حضور مهندسین و سرمایه‌گذار ایرانی انجام می‌شود.

دبیرکل بنیاد جهانی انرژی در ایران تاکید کرد: در این پروژه قرار است از طریق جو و هوا آب تولید شود و تحقق این ایده باعث می‌شود کمک شایان و مهمی به پدافند غیرعامل کشور شود و از ایجاد تنش‌ آبی جلوگیری کند، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر به همراه شرکت‌های تابع خود قرار است با مبلغی حدود ۶ میلیون یورو در این فناوری سرمایه‌گذاری کند. این امید را به مردم عزیز قم می‌دهم که تا سال آینده این شرکت در قم افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: لازم است بگویم که کشور امارات به این شرکت اتریشی پیشنهاد داده که حاضر است این فناوری را با قیمت ۵۰ درصد بیشتر از ایرانی‌ها بخرد به شرطی که این فناوری به ایران انتقال داده نشود، اما باتوجه به این‌که این شرکت به ما قول داده است به اماراتی‌ها اعلام کرده از قبل با ایران توافق کرده‌اند. 

هزارخانی خاطرنشان کرد: مسئولین ما باید آگاه باشند که دشمنان قسم‌خورده ایران به دنبال این هستند تا از پیشرفت این کشور جلوگیری کنند و در این شرایط اتحاد بسیار مهم است و اکنون ما موفق شده‌ایم که با کمک بنیاد جهانی انرژی تحریم‌های ظالمانه ایران را خنثی کنیم.

وی گفت: در بنیاد جهانی انرژی در دفتر منطقه‌ای ایران ایده‌های بسیار خوبی را داریم، در چند ماه گذشته با معاون سیاسی امنیتی استانداری قم جلسات مختلفی برگزار کرده‌ایم و طرح‌های مد نظر را تشریح کرده‌ایم، امیدواریم استان قم به عنوان یکی از قطب‌های جهان تشیع تا چند سال آینده پیشرفت چشم‌گیری در زمینه فناوری‌های نوین داشته باشد.

انتهای پیام
captcha