اربعین حسینی نقطه قوت ما برای غلبه بر دشمن است
کد خبر: 4082606
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
وزیر ارشاد در یادواره شهدای روستای درده:

اربعین حسینی نقطه قوت ما برای غلبه بر دشمن است

وزیر ارشاد گفت: شعائر مذهبی، نقطه قوت ما در امور فرهنگی است و برای مقابله با دشمن این قدرت در زیست بوم ایران شیعی وجود دارد و امروزه یکی از مواردی که می‌توانیم با نقطه قوت خود به دشمن غلبه کنیم، حماسه اربعین حسینی است.

به گزارش ایکنا محمدمهدی اسماعیلی پنجشنبه‌شب؛ دهم شهریور در یادواره شهدای روستای درده از توابع شهرستان فیروزکوه؛  ضمن پاسداشت 23 شهید را نسبت به جمعیت اندک این روستا از معجزه های انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) نامید و گفت: اغلب انقلاب های مطرح دنیا از تدوام لازم برخوردار نبوده و از این منظر با انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیستند چرا که انقلاب ما به واسطه حضور روحانیت و نقش‌آفرینی مرجعیت ولایت فقیه، از سازمانی گسترده و منسجم برخوردار بوده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی، انقلابی است که زمان رویدادهای مهمش بر اساس یک تقویم شیعی بنا شده و این رویدادها اغلب در مساجد، حسینیه‌ها و امامزاده‌ها رخ داده است، از سوی دیگر این انقلاب با تکیه بر شعارهای دینی و وجود رهبری مرجع در نقش ولایت فقیه همواره در مسیر خود تداوم و استوار داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به اینکه فضای کشور حال و هوای اربعین را دارد و زائران آماده حرکتند؛ گفت: طبق پیش‌بینی‌ها امسال حدود پنج میلیون ایرانی عاشق به میلیون‌ها برادر عراقی خود می‌پیوندند و حماسه بزرگ اربعین را رقم می‌زنند. دشمنان از حماسه بزرگ اربعین حسینی هراس دارند چرا که ما هویت تاریخی خود را از مجلس عزای امام حسین(ع) داریم و تا زمانی که در این مسیر استوار باشیم، دشمنان در حوزه فرهنگی هم مثل سایر حوزه‌ها در تقابل با انقلاب اسلامی ناکام خواهند ماند

وی تاکید کرد: شعائر مذهبی، نقطه قوت ما در امور فرهنگی است و برای مقابله با دشمن این قدرت در زیست بوم ایران شیعی وجود دارد و امروزه یکی از مواردی که می‌توانیم با نقطه قوت خود به دشمن غلبه کنیم، حماسه اربعین حسینی است. ملت ایران از  ماه محرم و صفر نشاط می گیرند و  با حضور خود، همه الزامات اجتماعی خود را تقویت می‌کنیم زیرا ایثار، گذشت، فداکاری و محبت را در محفل امام حسین(ع) یاد گرفته‌ایم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه امروزه درگیر جنگ گسترده رسانه‌ای و بزرگنمایی مسائل بی اهمیت توسط دشمنانیم افزود: نباید در روایت افتخارات انقلاب اسلامی و جنگ روایت‌ها، لکنت داشته باشیم. جنگ امروز، جنگ روایت‌ها است و دشمن با تمام توان به دنبال ناامید کردن مردم ایران است و چون از نظر نظامی و علمی جرات رویارویی با جمهوری اسلامی را ندارند، در اقداماتی بزدلانه دست به ترور دانشمندان و نخبگان می‌زنند. بدون تردید هیچ قدرت جهانی جرات تعدی نظامی به ایران عزیز را ندارد زیرا اگر درصدی تصور غلبه بر ما را داشتند، بی‌درنگ اقداماتی شیطنت‌آمیز انجام می‌دادند.

اسماعیلی در پایان گفت: ایران عزیز امروز به برکت خون شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری، قدرت برتر منطقه است و کشورهای اروپایی برای رهایی از زمستان سرد و سیاهی پیش رو، دست به دامن میانجیگری ایران شده‌اند.

انتهای پیام
captcha