طرح‌های دانش‌بنیان در بخش تعاون حمایت شوند
کد خبر: 4082802
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴

طرح‌های دانش‌بنیان در بخش تعاون حمایت شوند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر لزوم حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و نخبگانی در بخش تعاون گفت: طرح‌های دانش‌بنیان می‌تواند به رشد و توسعه اداری و بخش تعاون کمک کند.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‎آباد، امروز، ۱۲ شهریور در دیدار با تشکلات تعاونی و مدیران شورای هماهنگی رفاه لرستان که به‌مناسبت هفته تعاون برگزار شد، اظهار کرد: تعاون یکی از بخش‌های اقتصادی است که در قانون هم آمده است، چراکه تعاونی در رشد اقتصادی، عدالت اجتماعی تأثیر قابل توجه دارد.

وی با اشاره به اینکه وقتی یک گروه چند نفره در کنار هم قرار گرفته و توان مالی و دانش خود را به‌کار می‌گیرند تعاونی شکل گرفته و مجموعه بیشتری از فعالیت‌های اقتصادی بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: حمایت مالی، مشاوره‌ای در موفقیت تعاونی‌ها مؤثر است، البته تعاونی‌ها نیز باید اهلیت انجام کار تعاونی را داشته باشند.

شاهرخی با اشاره به اینکه حمایت از تعاونی‌ها برای فعالیت‌های مولد، اشتعالزا و دانش‌بنیان باید در صدر اولویت‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های تابعه آن باشد، گفت: افزایش کمی تعاونی‌ها بدون افزایش کیفی آنان بدون نتیجه است و باید ایجاد یک تعاونی به شکلی باشد که به اهداف ترسیم شده مدنظر برسد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه وزارت کار، دارای حلقه‌هایی از جمله بانک تعاون، شستا، شرکت‌های مادر تخصصی است که از ظرفیت آنان می‌توان بهره خوبی گرفت، اظهار کرد: در شهریور ۱۳۹۹ دیدار با وزیر کار انجام شد که در نتیجه آن سفر ۱۵ نفر از معاونان و مدیران ارشد وزارت کار به لرستان شد و متعهد به پرداخت ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات، ایجاد درمانگاهی در بیمارستان تأمین اجتماعی خرم‌آباد، دورود و بروجرد شد و از طرفی شستا نیز متعهد به احداث گاوداری شش هزار رأسی در لرستان شد.

وی بر لزوم بهره‌گیری از طرح‌های نخبگان از سوی اداره‌ کار و در بخش تعاون تأکید کرد و گفت: طرح‌های دانش‌بنیان و نخبگانی می‌تواند به رشد و توسعه اداری و بخش تعاون کمک کرده و گره‌ای از مشکلات مردم باز شود در این راستا باید تلاش شود اعتبار بودجه‌ای برای طرح‌های نخبگانی لحاظ شود.

شاهرخی با تأکید بر اینکه لرستان نیازمند اشتغال پایدار است که باید در اولویت اداره‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد، بیان کرد: برخی دستگاه‌ها مانند جهاد کشاورزی، سازمان صمت نیز متعهد به ایجاد اشتغال هستند و تلاش آنان باید طوری باشد که اشتغالزایی در لرستان روز به روز بهتر شود.

انتهای پیام
captcha