مردم‌محوری مبنای فعالیت شوراهای اسلامی باشد
کد خبر: 4082812
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

مردم‌محوری مبنای فعالیت شوراهای اسلامی باشد

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: محوریت در شوراهای اسلامی باید کار مردم و مبنای فعالیت‌ها مردم‌محوری باشد و اقدامات به قصد قربت و خلوص نیت انجام شود.

سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 12 شهریورماه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: خوشبختانه شورای ششم یکی از سرآمدترین شوراهای دو دهه اخیر است که تاکنون نمره بسیار خوب و قابل قبولی کسب کرده است.

وی ادامه داد: محوریت در شوراهای اسلامی باید کار مردم و مبنای فعالیت‌ها مردم‌محوری باشد و اقدامات به قصد قربت و خلوص نیت انجام شود و نباید فراموش کرد که در طبیعت شورا اختلاف نظر وجود دارد، اما کسی که نظام و محور نظام اسلامی را قبول دارد اما نظرش متفاوت است را نباید از حکومت دور کرد. البته شخص و جریان خاصی منظور نیست اما طبیعت شورا به این شکل است که اختلاف نظر وجود داشته باشد.

مدرسی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: ما بعضی‌ها را برای بعضی محل آزمایش قرار دادیم تا ببینیم آیا آنها قدرت صبر و تحمل دارند؟ و اگر تشخیص دادیم فردی نظام اسلامی را قبول دارد و محور نظام اسلامی را هم به عنوان رهبری من الله قبول دارد، نباید از آن فرد تبری بجوئیم و به خروج از حاکمیت وی نظر دهیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند: مؤمنان و متدینان و کسانی که حول محور ولایت قدم برمی‌دارید، نباید به این شکل باشد که اگر کسی پله اول ایستاد پله دوم را نفی کند و یا اگر کسی پله دوم ایستاد پله سوم را نفی کند. امام در اینجا هم بیان می‌کنند که دست در دست یکدیگر و با هم فعالیت داشته باشید. اینکه فردی اعلام کند من حقایقی را قبول دارم که دیگری قبول ندارد، پس او از زمره ارزشمندان انقلاب نیست، قابل قبول نخواهد بود.

مدرسی گفت: خوشبختانه این شورا تاکنون نمره قابل قبولی را داشته و امیداوریم با جدیت شهردار، معاونان و شهرداران مناطق،  بیش از پیش این شورا بدرخشد.

انتهای پیام
captcha