تمرکز سرمایه در یک منطقه باعث فساد می‌شود
کد خبر: 4083032
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

تمرکز سرمایه در یک منطقه باعث فساد می‌شود

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نیازمند عدالت در توزیع زیرساخت هستیم گفت: تمرکز سرمایه‌گذار در یک منطقه سبب فساد می‌شود و باید به صورت عادلانه توزیع شود.

محمدصالح جوکار، نماینده یزد و اشکذر در مجلسبه گزارش ایکنا از یزد، محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، شب گذشته، 12 شهریورماه در نشست فعالان اقتصادی استان یزد با فاطمی‌امین، وزیر صمت اظهار کرد: در حوزه معدن رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند که خام فروشی صورت نگیرد ولی متأسفانه در کشور در حوزه معدن راهبر و چشم‌انداز نداریم و یقیناً باید در راستای فرمایشات رهبر انقلاب و تحقق سیاست‌ها برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی از دیگر تأکیدات مقام معظم رهبری را جلوگیری از خام فروشی معادن بیان کرد و افزود: اگر 10 سال پیش گفته می‌شد که نباید خام‌فروشی شود، یعنی سنگ فروخته نشود و به طور مثال آهن را به فولاد تبدیل کنیم ولی اکنون باید گفت که فولاد هم خام‌فروشی است و باید در صنایع پایین دستی تولیدات خود را افزایش دهیم چون تکمیل زنجیره ارزش افزوده در این رده صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: وزارت صمت باید در بخش صنایع پایین دستی وقت بیشتری اختصاص دهد و ما نیز در استان یزد به همراه کارآفرینان طرحی را در این بخش ارائه کنیم. در بحث معادن و تولید آهن یزد از جمله استان‌های موفق بوده و در زمینه صنایع پایین دستی اصلاً موفق نبوده‌ایم.

جوکار با تأکید بر اینکه چشم‌انداز صنعت استان یزد نیازمند تغییرات جدی است، عنوان کرد: در حال حاضر صنایع آلاینده و سخت زیادی در استان یزد داریم ولی صنایع هاتیک نداریم، در صورتی که استان‌های همجوار پایه و اساس فعالیت‌های خود را به این سمت سوق داده‌اند اما ما هنوز در این مسیر هستیم.

وی با بیان اینکه 18 سال است که ناحیه ویژه اقتصادی اشکذر مصوبه مجلس شده ولی تاکنون هیچ کاری برای آن نشده است افزود: در بخش ندوشن هم به ناحیه صنعتی مجوز داده شده ولی سرمایه‌گذار حاضر به حضور در این منطقه نیست و غیرفعال است.

جوکار با اشاره به اینکه منطقه خضرآباد کمبود امکانات دارد بیان کرد: ناحیه صنعتی زارچ سال 94 تصویب شده ولی تاکنون هیچ اقدام مثبتی برای راه‌اندازی آن صورت نگرفته که نیازمند توجه ویژه به این مناطق هستیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نیازمند عدالت در توزیع زیرساخت هستیم بیان کرد: تمرکز سرمایه‌گذار در یک منطقه سبب فساد می‌شود و خواهشمندیم که سرمایه‌ها در همه جای استان توزیع شود تا شاهد عدالت در استان باشیم.

انتهای پیام
captcha