حوزه علمیه بانوان در تصمیم‌گیری‌های فرهنگی پررنگ‌تر ظاهر شود
کد خبر: 4084430
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

حوزه علمیه بانوان در تصمیم‌گیری‌های فرهنگی پررنگ‌تر ظاهر شود

استاندار یزد گفت: انتظار می‌رود حوزه علمیه خواهران در امر تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در حوزه فرهنگی و اجتماعی پررنگ‌تر ظاهر شوند و در کنار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی این مسائل را نیز مورد توجه ویژه قرار دهند.

مهران فاطمی، استاندار یزد

به گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، 19 شهریورماه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) یزد برگزار شد، اظهار کرد: در مکاتب شرقی وقتی بحث زنان مورد مطالعه قرار می‌گیرد و تمدن‌های شرقی را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم زن عنصری در حاشیه است و در تمدن غرب زن عنصری است که جنسیت بر انسانیت او مقدم شده و نگاه ابزاری به زن شده است.

وی ادامه داد: اما مکتب امام که همان اسلام است، زن یک عنصر فعالی است که در عین حالی که به اصلی‌ترین وظیفه انسانی که همان تربیت انسان و مسئله خانواده است، می‌پردازد، در صحنه حضور دارد و جریان‌ساز، تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز است.

فاطمی افزود: خوشبختانه استان یزد به لحاظ تعداد بانوان طلبه‌ در سطح کشور رتبه سوم را دارد که به لحاظ جمعیت در رتبه اول کشوری قرار می‌گیرد، و این موضوع باعث فخر و مباهات است. اینکه بیش از سه هزار بانوی طلبه در استان تحصیل می‌کنند، مأموریت و رسالت حوزه علمیه خواهران استان را دوچندان می‌کند.

استاندار یزد بیان کرد: انتظار می‌رود حوزه علمیه خواهران در امر تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در حوزه فرهنگی و اجتماعی پررنگ‌تر ظاهر شوند و در کنار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی این مسئله را هم جدی گرفته و در مباحث مختلف اعم از ازدواج، طلاق، جمعیت، عفاف و حجاب و سایر مسائلی که در جامعه وجود دارد، حتی حوزه اشتغال بانوان، یاری‌گر استان باشند و قطعاً ظرفیت‌هایی که وجود دارد می‌تواند راهگشا و کارگشا باشد.

فاطمی افزود: طلاب باید در کنار مباحث علمی و آموزشی در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی حضور پررنگی داشته باشند و لذا حمایت‌های لازم در زمینه تسهیل‌گری و مشارکت‌دهی در تصمیم گیری‌ها هر گونه آمادگی وجود دارد.

وی در پایان گفت: شروع سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران را به طلاب تبریک عرض می‌کنم و ان‌شاءالله سالی سرشار از خیر و برکت توأم با فعالیت‌های ارزشمند علمی و پژوهشی باشد.

 

انتهای پیام
captcha