ضرورت معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی کردستان در ایام اربعین
کد خبر: 4084762
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

ضرورت معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی کردستان در ایام اربعین

مدیر‌کل میراث‌ فرهنگی کردستان با تأکید بر افزایش خدمت‌رسانی مناسب به زائران حسینی در استان گفت: این ایام فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کردستان به‌ویژه گردشگری مذهبی است.

یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان

به ‌گزارش ایکنا از کردستان، یعقوب گویلیان، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز، 20 شهریورماه در نشست ستاد اربعین که با حضور انجمن‌های صنفی و راهنمایان گردشگری استان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه برای اولین‌بار است تردد زائران از مرز بین‌المللی باشماق مریوان انجام می‌شود، لذا فرصتی مغتنم برای توسعه گردشگری به‌ویژه گردشگری مذهبی در کردستان مهیا شده است.

وی افزود: این استان به ‌لحاظ داشتن ظرفیت‌های بی‌نظیر در بخش‌های متعدد فرهنگی، تاریخی، مذهبی، طبیعی، کشاورزی و ... دارای موقعیت بسیار ممتاز در منطقه است که باید با اطلاع‌رسانی مناسب به مردم، مسافران و گردشگران شناسانده شود.

مدیر‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خدمات‌دهی مطلوب و کسب رضایت زائران حسینی در کردستان را از اهداف اصلی این مجموعه دانست و بیان کرد: باید تمام انجمن‌های حرفه‌ای حوزه گردشگری استان و به‌ویژه مدیران تأسیسات گردشگری اعم از هتل‌ها، خانه‌مسافرها، مهمانپذیرها، مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، دفاتر خدمات مسافرتی و ... با رعایت ضوابط و رائه خدمات مناسب، سفری ایمن و توأم با آرامش را برای زائران عزیز فراهم کنند.

وی افزود: از همه فعالان بخش خصوصی استان درخواست می‌شود تا از ایام اربعین به‌ عنوان فرصتی برای معرفی داشته‌های استان استفاده کنند و همچنین با تلاش همگانی و بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌ها، چهره واقعی کردستان معرفی شود.

گویلیان در پایان یادآور شد: امیدواریم در تمام طول سال، به‌ویژه این ایام با ارائه خدمات شایسته و مناسب شاهد رضایت‌مندی مسافران و زوار حسینی در استان باشیم.

انتهای پیام
captcha