انتشار فراخوان کنگره بین‌المللی «غدیر و نهج‌البلاغه» به ۳ زبان
کد خبر: 4084827
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

انتشار فراخوان کنگره بین‌المللی «غدیر و نهج‌البلاغه» به ۳ زبان

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی «راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه در جهان» گفت: فراخوان برگزاری این کنگره به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی منتشر می‌شود.

نشست شورای اداری شهرستان ساریبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، دبیر نخستین کنگره بین‌المللی «راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه در جهان»، امروز، بیستم شهریورماه در نشست شورای اداری شهرستان ساری با بیان اینکه ما نه تنها موظف به اقامه نماز هستیم بلکه باید مبلغ و مروج نماز در جامعه باشیم، گفت: متولیان امور و مدیران ادارات باید به اقامه نماز در اول وقت توجه ویژه داشته و آن را در اولویت کار خود قرار دهند.

وی افزود: نخستین حکومت علویان در استان مازندران شکل گرفت و با گذشت بیش از نیم قرن از ثبت حکومت علوی پیشانی ایران باستان به نام مازندران، ما نمی‌توانیم نسبت به این جایگاه بی‌تفاوت باشیم.

ابراهیمی تصریح کرد: کنگره بین‌المللی «راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه» از سوی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه، شورای سیاست‌گذاری، سازمان اکو، بنیاد بین‌المللی غدیر و سایر نهادهای فرهنگی، بیست و هفتم مهرماه سال جاری در ساری برگزار خواهد شد.

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه در جهان با بیان اینکه فراخوان برگزاری این کنگره بین‌المللی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی انتشار خواهد یافت خاطرنشان کرد: آشنایی با فرهنگ غدیر به عنوان الگوی حکومتی برای جوامع انسانی، آشنایی با نهج‌البلاغه به عنوان گنجینه بیکران معارف اسلامی و گشودن افق‌های جدید با بهره‌گیری از سرچشمه‌های غدیر و نهج‌البلاغه را از جمله اهداف این کنگره بشمار می‌آید.

وی افزود: مقالات و آثار برگزیده این گنکره پس از ارزیابی نهایی توسط کمیته داوران، علاوه بر چاپ در قالب کتاب به صورت پوستر نیز رونمایی و به آثار برگزیده و منتخب این کنگره بین‌المللی جوایر نفیس و ارزشمندی اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha