اجرای پویش «نذر خون» تا پایان ماه صفر در لرستان
کد خبر: 4085083
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱

اجرای پویش «نذر خون» تا پایان ماه صفر در لرستان

مدیر کل انتقال خون لرستان از اجرای« پویش نذر خون» در استان خبر داد و گفت: هم‌استانی‌های می‌توانند تا پایان ماه صفر در پویش «نذر خون» شرکت کنند .

علی سوری، مدیرکل انتقال خون لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، علی سوری، مدیرکل انتقال خون لرستان امروز، ۲۱ شهریور در یک گفت‌وگوی خبری، گفت: پویش حسینی «نذر خون» همزمان با آغاز ماه محرم در استان لرستان شروع شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به استقبال مردم لرستان علاوه بر تأمین نیاز ۲۳ مرکز درمانی استان به خون و فرآورده‌های آن، ۷ هزار واحد خونی نیز از لرستان به استان‌های خوزستان، تهران و سیستان و بلوچستان نیز ارسال شده است.

سوری با اشاره به معین بودن استان لرستان جهت تأمین نیاز خونی کشور از مردم خواست خون و فراورده‌های خونی خود را نذر و با حضور در مراکز انتقال خون در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

وی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است و مختص به زمان خاصی نیست، افزود: با توجه به نوعدوستی مردم، طرح نذر خون چند سالی است در ایام محرم و صفر برگزار می‌شود و امیدوارم جوانان و اهداکنندگان خون و عزاداران حسینی از این طرح استقبال کنند.

مدیرکل انتقال خون لرستان اضافه کرد: داشتن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال برای اهداکنندگان مستمر و حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم از جمله شرایط اهدای خون در پویش «نذر خون» است.

انتهای پیام
captcha