نقش فرماندهان جوان دفاع مقدس برای نسل امروز بازگو شود
کد خبر: 4085266
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

نقش فرماندهان جوان دفاع مقدس برای نسل امروز بازگو شود

استاندار یزد با اشاره به اینکه دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که باید استخراج شود، بر بهره‌مندی از فرماندهان جوان دفاع مقدس و مروری بر ابتکارات آنها در دوران هشت ساله دفاع مقدس برای نسل امروز تأکید کرد.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، امروز، 22 شهریورماه در نشست ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان یزد اظهار کرد: دفاع مقدس صرفاً یک برهه زمانی نیست که مقطعی هشت ساله با عنوان دفان مقدس را رقم زد بلکه گنجینه‌ای عظیم و بزرگی است که در طول زمان می‌توانیم از آن بهره‌برداری، استخراج و سرمایه‌گذاری کنیم.

وی ادامه داد: دفاع مقدس منبع عظیم لایزال تجدید پذیر است و هنر ما این است که بتوانیم این گنج‌ها را استخراج و متناسب با نیاز هر قشر پرورش و تدوین کنیم.

استاندار یزد با اشاره به اینکه می‌توان از زوایای مختلف به دفاع مقدس نگاه کرد گفت: یک زاویه از هزاران زاویه دید از دفاع مقدس می‌تواند مدل جدیدی از حضور مردم و شبکه مردمی که باعث بروز استعدادها شد، باشد.

وی ادامه داد: در واقع دفاع مقدس مدل و شبکه جدیدی از حضور مردم ایجاد کرد که هر کسی در آن شبکه جایگاه خود را پیدا و این امر را درک کرد که مختصات او در آن دوران چیست و زمینه و بروز استعدادهای وی فراهم شد و لذا باید این مدل در عرصه نظام تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها وارد شود.

فاطمی با اشاره به اینکه هر اقدامی با محوریت مردم انجام شد تأثیرگذاری خوبی در سطح جامعه به همراه داشت گفت: ابتکارات و خلاقیت در برنامه‌ها توسط شبکه مردمی ایجاد می‌شود و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را در برنامه‌ها بویژه هفته دفاع مقدس برد.

وی بر بهره‌مندی از فرماندهان جوان دفاع مقدس و مرروی بر ابتکارات آنها در دوران هشت ساله دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: پُرمخاطب‌ترین آثار هنری چهل سال اخیر در حوزه دفاع مقدس بوده است. همچنین می‌توان با راه‌اندازی نهضت کتابخوانی زندگینامه شهدا از سرداران با نام و گمنام را پیگیری کرد و در پایان از شرکت‌کنندگان این نهضت و برترین‌ها تجلیل به عمل آورد.

فاطمی یادآور شد: ظرفیت دفاع مقدس باید مورد توجه مسئولان قرار گرفته و اقدامات و برنامه‌ها در خورشأن باشد و مسئولان باید قدر این نعمت را بدانیم که به برکت خون شهدا به دست ما رسیده است.

وی بر حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در مدارس و نواخته شدن زنگ مهر و ایثار و همچنین اجرای برنامه‌هایی ویژه بانوان و معرفی فعالان دفاع مقدس در این حوزه تأکید کرد و گفت: ارزیابی عملکرد مدیران و دستگاه‌های اداری در هفته دفاع مقدس انجام خواهد شد و به عنوان بخش ویژه جشنواره شهید رجایی مدنظر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha