عفاف و حجاب در بین دانش‌آموزان مستلزم پذیرش درونی است
کد خبر: 4085724
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

عفاف و حجاب در بین دانش‌آموزان مستلزم پذیرش درونی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه باید با فهم درست و ارائه معیار و الگوهای موفق برای دانش‌آموزان پذیرش درونی در زمینه عفاف و حجاب ایجاد کرد گفت: باید زمینه‌های رشد بی‌حجابی یا کاهش عفاف را در مدارس از بین ببریم.

محمدکاظم رحیمی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، 23 شهریورماه در کمیته عفاف و حجاب این نهاد اظهار کرد: دو سال تعطیلی مدارس و جدایی دانش‌آموزان از دنیای واقعی و ورود به دنیای مجازی همه مسائل از جمله تعلیم و تربیت را تحت تأثیر قرار داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد افزود: به هیچ وجه نمی‌توانیم همان‌گونه که خودمان تربیت شده‌ایم، فرزندانمان را تربیت کنیم، شرایط دنیای امروز بسیار متفاوت است، از دنیای یک قطبی به یک دنیای کثرت‌گرا وارد شده‌ایم که لحظه به لحظه ایده‌ها و روش‌ها و عناصر فرهنگی به روز می‌شود.

وی تأکید کرد: باید روش‌های تربیتی عوض شود، پس واقعیت‌ها را بپذیریم، زندگی در فضا و محیط گاهاً آلوده مجازی را به نحوی برای فرزندانمان آموزش دهیم که بتوانند سلامت خود را حفظ کنند و این موارد وظایف صاحب‌نظران، معلمان و والدین است که باید با یک روش متفاوت شروع کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد افزود: منطقی فکر کردن و حاکمیت عقلانی را محور قرار داده و باید الگوهای  مناسب به فرزندانمان نشان دهیم و فرزندانی نقاد تربیت کرده و تفکر منطقی با حاکمیت عقلانیت و بصیرت را حاکم کنیم.

این مقام مسئول گفت: باید خودانگیختگی ایجاد شود و با فهم درست و ارائه معیار و الگوهای موفق برای دانش‌آموزان پذیرش درونی در زمینه عفاف و حجاب ایجاد کرد نه با ابزار عادت و تحمیل.

وی در خصوص حفظ عفاف در حیطه اداری گفت: سلسله مراتب کارمندی و اداری حد و مرزهایی دارد که باید رعایت شود، در محیط اداری تنها باید مباحث کاری صورت گيرد. در چینش مدارس دقت کافی انجام شود و ضرو دارد زمینه‌های رشد بی‌حجابی یا کاهش عفاف را از بین ببریم.

رحیمی‌نژاد یکی از حوزه‌های تأثیرگذار که نیاز مبرم به برنامه‌ریزی تربیتی دارد، را سرویس مدارس دانست و تأکید کرد: سرویس مدارس در آموزش غیررسمی دانش‌آموزان پنهان ولی مؤثر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: دانشگاه فرهنگیان را قوه عاقله آموزش و پرورش می‌شناسم که در حوزه تأمین قوای فکری و محتوا باید کار کند.

انتهای پیام
captcha