تجلیل از برگزیدگان مسابقات چهارده‌گانه قرآنی ابهر
کد خبر: 4085755
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

تجلیل از برگزیدگان مسابقات چهارده‌گانه قرآنی ابهر

آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات چهارده‌گانه قرآنی شهرهای هیدج و صایین‌قلعه در آستان مقدس امامزداه یعقوب علیه‌السلام شهر صایین‌قلعه برگزار شد.

برگزیدگان مسابقات چهارده‌گانه قرآنی

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی شبیری، معاون تربیتی سپاه ناحیه ابهر، ظهر امروز، ۲۴ شهریورماه، در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات چهارده‌گانه قرآنی ابهر با اشاره به روایتی از امیرالمومنین (ع)، اظهار کرد: امام علی (ع) فرمودند: از چهار کتاب بزرگ آسمانی، چهار کلمه، انتخاب کردم: از تورات؛ کسی که سکوت اختیار کند و کم‌ حرف باشد، نجات یابد، از انجیل؛ کسی که قناعت کند، سیر می‌شود، از زبور؛ کسی که مخالفت با هوس‌های انحرافی نفسانی کند، از بلاها ایمن می‌گردد و از قرآن نیز کسی که توکل به خداوند کند خدا او را کافی است.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن در تربیت فرزندان، عنوان کرد: فرزندان قرآنی مایه افتخار و زینت خانواده‌ها هستند و انس با قرآن، عترت و مفاهیم اسلامی، عمل به دستورات قرآنی، تضمین‌کننده خیر دنیا و آخرت است.

معاون تربیتی سپاه ناحیه ابهر قرآن را نشان‌دهنده راه بشریت دانست و افزود: قرآن، کتاب جامع برنامه زندگی، هدایت‌گر و روشن‌گر میسر زندگی است که می‌تواند انسان را به سعادت و خوشبختی برساند، زیرا این کتاب آسمانی برای همه ابعاد زندگی بشر برنامه دارد.

وی با توضیح این مطلب که خدای رحمان برای هدایت همه بشریت کتابی با عناوین و نام‌های مختلف با توجه به ظرفیت فکری بشر در ابعاد مختلف به عنوان کتاب هدایت فرستاده است، افزود: قرآن کامل‌ترین کتاب آسمانی است.

به گزارش ایکنا، در انتهای برنامه از برگزیدگان مسابقات چهارده‌گانه قرآن و عترت با اهدا جوایزی تجلیل شد. همچنین قرائت زیارت عاشورا، اجرای تئاتر رثای شهدای کربلا، سرود سلام فرمانده از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این آیین بود.

انتهای پیام
captcha