امام حسین (ع) شهیدِ امر به معروف و نهی از منکر است
کد خبر: 4085942
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

امام حسین (ع) شهیدِ امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر شهید شده است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم‌رنگ شده؛ در زمان طاغوت به زور باید چادر از سر زنان بر می‌داشتند اما امروز به دلیل تبلیغات غرب در فضای مجازی، تیرهای شیطان به هدف خورده و شاهد لغزش زنان در مسئله حجاب هستیم.

فاطمیان امام جمعه موقت قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمرتضی فاطمیان، امام جمعه موقت قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین که ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ برگزار شد، با بیان اینکه ۲ خصلت ایمان به پرودگار و نفع رساندن به برادران مؤمن از ویژگی‌های بارز افراد متقی است، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین نمونه بارزی از جهاد مؤمنان است که از امام حسن (ع) به ارث رسیده زیرا این امام بزرگوار در طول عمر خود ۲۵ بار با پای پیاده به حج رفتند که این الگویی برای پیاده‌روی اربعین شد.

وی افزود: رسانه‌های بیگانه و معاند دروغگوهایی هستند که سعی دارند پیاده‌روی جهانی اربعین را کوچک بشمارند و در حال شایعه‌پراکنی در خصوص کمبود آب، دارو و پزشک در عراق هستند، این رسانه‌ها بدانند که نیرنگ پیر استعمارگر برای آنان که بینش روشنی دارند، کارساز نیست و اگر انگلیس و آمریکا مدافع حقوق بشر بودند، جنایات یمن و فلسطین ادامه‌دار نبود.

این مسئول با اشاره به قرارگیری در آستانه اربعین حسینی، تصریح کرد: پیام اربعین امام حسین (ع) این است که باید عهد و پیمان برادری با کشورهای همسایه و شیعه گسترده شود.

وی برپایی موکب‌های فرهنگی و خدمت‌رسان در اربعین را امری قابل ستایش دانست و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی موکب‌هایی در تمام استان‌ها با انواع فعالیت‌های فرهنگی، می‌تواند اهداف اربعین را زنده نگه دارد.

حجت‌الاسلام‌ فاطمیان گفت: مسئله حجاب در جامعه اسلامی بسیار مهم است که متأسفانه این‌ روزها کمتر شاهد فعالیت‌های فرهنگی در این خصوص هستیم؛ توزیع کتاب‌هایی در این باب می‌تواند موجب روشنگری در خصوص مزایا و محاسن حجاب باشد.

وی ادامه داد: فضای مجازی طی سال‌های اخیر از مسئولان فرهنگی سبقت گرفته و متأسفانه بسیاری از دختران و زنان ما را در بلای بی‌حجابی گرفتار کرده است.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: احیای روضه‌های خانگی که بیش از ۲ سال است به دلیل شیوع کرونا کم‌رنگ شده، می‌تواند در انس بیشتر زنان و دختران به دین کمک‌کننده باشد.

وی تأکید کرد: انتخاب زنان و دختران شایسته برای ازدواج موضوع مهم دیگری است که جوانان و خانواده‌ها باید به آن اهتمام ورزند. بهترین مکان برای شناسایی دختران خوب برای ازدواج مجالس روضه‌های خانگی و مساجد است.

حجت‌الاسلام‌ فاطمیان با بیان اینکه امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر شهید شده است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم‌رنگ شده؛ در زمان طاغوت به زور باید چادر از سر زنان بر می‌داشتند اما امروز به دلیل تبلیغات غرب در فضای مجازی، تیرهای شیطان به هدف خورده و شاهد لغزش زنان در مسئله حجاب هستیم. پدران و مادران در مسئله حجاب دختران امروزی مسئول هستند و باید نسبت به آگاه‌سازی دختران خود توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha