اربعین قدم گذاشتن در مسیر خودسازی و تمرین استقامت است
کد خبر: 4085944
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴

اربعین قدم گذاشتن در مسیر خودسازی و تمرین استقامت است

امام جمعه موقت خرم‌آباد به آثار فردی، اجتماعی و جهانی اربعین اشاره کرد و گفت: اربعین قدم گذاشتن در مسیر خودسازی، تمرین استقامت و آمادگی برای ظهور است.

حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام جمعه موقت خرم‌آباد،به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام جمعه موقت خرم‌آباد، امروز، ۲۵ شهریور، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد با دعوت همگان به تقوای الهی، گفت: مسلمان باید هوشیار بوده و دشمن را به دقت رصد کند؛ گاهی دشمن انسان درون و نفس انسان است که انسان را به معصیت وادار می‌کند و گاهی دشمن انسان، بیرون و شیاطین انسی و جنی هستند که انسان را به سمت هواهای نفسانی می‌کشانند.

وی با اشاره به اینکه قرآن به ما می‌آموزد که مراقب وسوسه شیطان باشیم و وسوسه گام اول شیطان برای انحراف است، خاطرنشان کرد: وسوسه فکری و عملی شیطان انسان را گرفتار گناه می‌کند و اگر انسان جلوی وسوسه شیطان را نگیرد شیطان انسان را گام به گام تحریک کرده و دچار انحراف می‌کند.

شمسی‌فر با بیان اینکه شیطان به طور مستمر و گام به گام انسان را به سمت گناه می‌کشاند، ادامه داد: شیطان مرحله به مرحله انسان را به دام خود می‌کشاند و برای انحراف هر کسی از روش‌هایی مانند خیانت، کبر، حسادت، غیبت و دروغ استفاده می‌کند و سرانجام بر انسان موکل می‌شود.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با تاکید بر اینکه وقتی شیطان بر انسان موکل شد انسان باید دنبال راهکار باشد، ادامه داد: راهکار مقابله با شیطان توکل بر خدا و قرائت قرآن است کمااینکه در روایات اسلامی آمده است چیزی مانند انس با قرآن، شیطان را از انسان دور نمی‌کند.

وی راهکار دیگر مقابله با شیطان را نماز دانست و اگر انسان از یاد خدا غافل شود، همنشین شیطان می‌شود، بیان کرد: راهکار دیگر مقابله با شیطان توکل است و اگر انسان این کارها را انجام ندهد رفیق شیطان شده، درون او از افکار شیطانی پر می‌شود و آنجاست شیطان با چشم ما می‌بیند و با زبان ما سخن می‌گوید.

شمسی‌فر با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری به اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در بیانی از امام صادق(ع) آمده است هر کسی پیاده به زیارت سید و سالار شهیدان می‌رود هر قدمی که بر می‌دارد هزار حسنه برای او نوشته و هزار گناه از او پاک می‌شود.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به اینکه اربعین اثرات فردی، اجتماعی و جهانی دارد، اثر فردی اربعین را خودسازی و طهارت روح دانست و گفت: انسان در اربعین خودسازی کرده، طهارت روح پیدا می‌کند، اهل گذشت و ایثار می‌شود چراکه مسیر اربعین مسیر اطهار محبت و عشق به اهل‌بیت و معرفت‌افزایی است.

وی اثر اجتماعی اربعین را وحدت جهان اسلام دانست و با بیان اینکه از کشورهای مختلف در اربعین حضور دارند، بیان کرد: اربعین قدم گذاشتن در مسیر خودسازی، تمرین استقامت در برابر ظلم و قدرت نمایی در برابر دشمنان است.

شمسی‌فر با اشاره به اینکه اربعین اعلام وفاداری به اهل‌بیت است، اظهار کرد: صدها شبکه رسانه‌ای و ماهواره‌ای با صرف هزینه‌های فراوان بر علیه مکتب اهل‌بیت فعالیت می‌کنند اما اثر اربعین تمام تهاجم رسانه‌ای دشمنان را خنثی می‌کند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد اثر جهانی اربعین را زمینه‌سازی برای ظهور یگانه منجی عالم بشریت دانست و خاطرنشان کرد: اربعین آمادگی برای ظهور و بیداری است و دشمنان نمی‌توانند اثر جهانی اربعین را کمرنگ کنند و کمترین وظیفه این است که زیرساخت‌ها برای عبور و مرور و تسهیل تردد زوار فراهم شود.

وی به آغاز جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور اشاره و با گرامی داشت هفته دفاع مقدس، ادامه داد: در دفاع مقدس و دورانی که حداقل امکانات و تجهیزات نظامی وجود نداشت دشمنان فهمیدند، نمی‌توانند از راه نظامی با ایران مقابله کنند کمااینکه از برکات دیگر دفاع مقدس استقامت و همدلی مردم و مسئولان بود.

انتهای پیام
captcha