مدرسه ۶ کلاسه شهید حقانیان در شهرستان بم افتتاح شد
کد خبر: 4086760
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

مدرسه ۶ کلاسه شهید حقانیان در شهرستان بم افتتاح شد

مدرسه ۶ کلاسه شهید حقانیان در روستای سروند شهرستان بم با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی افتتاح شد.

افتتاح مدرسه در بم

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش، در مراسمی با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس استان، مدرسه 6 کلاسه شهید حقانیان با زیر بنای ۵۴۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی در روستای سروند از توابع شهرستان بم افتتاح شد.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در آیین افتتاح این مدرسه توجه به مدارس مناطق محروم استان را یکی از مهمترین اولویت‌های آموزش و پرورش استان در راستای تحقق راهبرد عدالت آموزشی و نصیب برابر آموزشی دانست و گفت: عدالت آموزشی و راه‌اندازی مدارس در دور افتاده‌ترین نقاط کشور از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه وجود مدارس در دور افتاده‌ترین مناطق استان و امنیت کنونی نتیجه قطره قطره خون شهدا است، گفت: بیش از نیمی از مردم در قبل از انقلاب اسلامی بی‌سواد بودند و امروز نرخ باسوادی کشور به بالای ۹۷ درصد رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان از آماده‌سازی و بهره‌برداری از ۲۰ مدرسه تا ابتدای سال تحصیلی جدید در استان خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۰ نیز ۴۴ مدرسه در مناطق مختلف استان به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان کرمان از اختصاص اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی در استان خبر داد.

انتهای پیام
captcha