توافق دانشگاه‌های لرستان و حلب برای گسترش همکاری‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه
کد خبر: 4087217
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۲

توافق دانشگاه‌های لرستان و حلب برای گسترش همکاری‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه

مسئولان دانشگاه لرستان و دانشگاه حلب سوریه در نشست مجازی مشترک بر گسترش همکاری‌های دوجانبه و حرکت در جهت انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف همکاری، تأکید کردند.

نشست مجازی روسای دانشگاه لرستان و حلب سوریهبه گزارش ایکنا از لرستان، نشست مجازی مشترک بین مسئولان دانشگاه لرستان و دانشگاه حلب سوریه چهارشنبه، ۳۰ شهریور با هدف گسترش همکاری‌های بین دانشگاهی بین‌المللی اسلامی و تقویت دیپلماسی علمی بین‌المللی برگزار شد.

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این نشست، با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان لرستان و دانشگاه لرستان، گفت: دانشگاه لرستان آماده است همکاری‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی خود را با دانشگاه‌های سایر کشورها به‌ویژه دانشگاه‌های کشورهای اسلامی، گسترش دهد.

وی افزود: گسترش همکاری‌های بین دانشگاهی کشورهای اسلامی باعث تقویت روحیه برادری و تعاون در بین کشورهای اسلامی و تقویت وحدت بین ملل و کشورهای اسلامی می‌شود.

ماهر کِرمان، رئیس دانشگاه حلب سوریه نیز در سخنانی، ویژگی‌های دانشگاه حلب سوریه را توضیح داد و تأکید کرد: کشورهای سوریه و ایران، دو کشور دوست و برادر هستند و در همه ابعاد از جمله ابعاد علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و فرهنگی بایستی همکاری‌های موجود را ارتقا داده و گسترش بدهند.

در این نشست غلامحسین حسینی، مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان نیز گزارشی از شاخص‌های مختلف دانشگاه لرستان از جمله زیرساخت‌های علمی، امکانات و توانمندی‌های موجود دانشگاه ارائه کرد.

وی گفت: دانشگاه لرستان در حال حاضر بیش از ۲۰۰ دانشجوی غیرایرانی(خارجی) دارد و این آمادگی را داراست که همکاری‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی خود را با نگاه فراملی و بین‌المللی، گسترش دهد.

در این نشست مشترک، سجادی، رایزن فرهنگی ایران در دمشق، نواب نوری، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حلب، معاونان دانشگاه حلب و رؤسای دانشکده‌های دانشگاه حلب، نصری، مدیر کنسولی، دکتر کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، طاهری‌‌گراوند، مدیر امور آموزشی دانشگاه لرستان، فرمانی، رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان، محمدزاده، رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان و جایدری، رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان نیز حضور داشتند و دیدگاه‌های خود را در راستای گسترش همکاری‌های دانشگاه لرستان و دانشگاه حلب سوریه بیان کردند.

انتهای پیام
captcha