احداث 200 خانه محرومان به همت جهادگران یزدی
کد خبر: 4088364
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

احداث 200 خانه محرومان به همت جهادگران یزدی

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به فعالیت سه قرارگاه تخصصی ذیل بسیج سازندگی استان گفت: احداث 200 خانه محرومان به همت جهادگران استان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و تا پایان سال انجام می‌شود.

حسین زارع کمالی، فرمانده سپاه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سردار حسین زارع‌کمالی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، 6 مهرماه در کارگروه بسیج سازندگی استان اظهار کرد: بسیج سازندگی امروز با همان روحیه ابتدای انقلاب اسلامی و رویکرد مقاومت و ایستادگی با  هم افزایی مردم و مسئولان استان در رکاب بوده و برای حل مشکلات و معضلات جامعه در تلاش هستند و ان‌شاءالله بتوانیم با این روحیه آلام و مشکلات مردم را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: در بسیج سازندگی سه قرارگاه اقتصاد مقاومتی، سازندگی و محرومیت‌زدایی و جهادی راه‌اندازی و در حال فعالیت هستند که در قالب قرارگاه سازندگی صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغالزایی و مردم‌یار راه‌اندازی و به ارائه خدمات می‌پردازند.

زارع‌کمالی احداث نیروگاه‌های خورشیدی در قالب طرح جهاد روشنایی، ایجاد نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی، ارائه آموزش‌های مهارت‌افزایی در قالب مدرسه اقتصاد مقاومتی، پرداخت تسهیلات حمایتی و ایجاد کارگاه‌های اشتغالزایی و... را از دیگر اقدامات در قرارگاه اقتصاد مقاومتی بیان کرد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اقدامات قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی گفت: ساخت کارگاه‌های اشتغالزایی و ساخت و مرمت منزل محرومان از جمله اقدامات در ذیل این کارگروه است که امسال ساخت 200 خانه محرومان در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد و این آمادگی وجود دارد تا نسبت به ساخت خانه افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نیز اقدام شود.

وی جهادآبرسانی را از دیگر اقدامات در ذیل این کارگروه بیان کرد و گفت: هم اکنون 58 روستا و 6 مجتمع در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد که ان‌شاءالله تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

زارع‌کمالی بهسازی معابر و جاده بین مزارع روستایی را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: امروز گروه‌های جهادی علی رغم اولویت محله محور بودن فعالیت‌ها، عملکرد بسیار خوبی در رشته‌ها و فعالیت‌های تخصصی در استان‌های همجوار رقم زده است.

وی ادامه داد: امسال شاهد هستیم این نهاد در رسته‌های مختلف بویژه در حوزه پزشکی، آموزشی و تربیتی در استان‌های همجوار فعالیت‌های خوبی را رقم زده همچنان که در اربعین حسینی اقدامات خوبی را انجام دادند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد اقدامات جهادگران در عرصه‌های مختلف از جمله سیل اخیر استان را یادآور شد و گفت: امیدواریم اقدامات جهادگران با حضور همه مسئولان و هم افزایی و همراهی و حفظ روحیه هشت سال دفاع مقدس بتوانیم مشکلات مردم را به حداقل برسانیم.

علی اصغر سلمانی، مسئول بسیج سازندگی استان یزد نیز در این نشست گفت: بسیج سازندگی در سال 79 تشکیل و در سال 86 به عنوان دستگاه اجرایی در بحث محرومیت و اقتصاد مقاومتی معرفی شد.

وی جلب مشارکت‌های عمومی را در چهار محور حرکت‌های جهادی، خدمت‌رسانی اقتصاد مقاومتی و اشتغال و محرومیت‌زدایی یادآور شد و با اشاره به اقدامات انجام شده در قالب ایجاد سه قرارگاه از ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه خبر داد و گفت: هم اکنون 585 صندوق قرض الحسنه مردمی ایجاد شده که 204 هزار نفر عضو این صندوق‌ها هستند.

سلمانی اشتغال پایدار با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و ایجاد مجمع جهادی و مجمع خیرین جهادگر را یادآور شد و گفت: هم اکنون جهادگران استان در قالب 907 گروه جهادی مشغول ارائه خدمات هستند.

انتهای پیام
captcha