ضرورت تسریع در رفع چالش‌های اجرایی قانون حمایت از خانواده
کد خبر: 4088498
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

ضرورت تسریع در رفع چالش‌های اجرایی قانون حمایت از خانواده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر ضرورت تسریع در رفع چالش‌های اجرایی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در این دانشگاه تأکید کرد.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 6 مهرماه در نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری، بر تسریع در رفع چالش‌های اجرایی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تأکید کرد.

وی، پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند را از جمله مضامین ابلاغی در سیاست‌های کلی جمعیت برشمرد و افزود: ضرورت دارد تمامی نهادها و سازمان‌های دست‌اندرکار بیش از پیش نسبت به ضرورت این امر و مشارکت در تحقق قوانین پیش بینی شده تلاش کنند.

حسینی با بیان اینکه مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه واحدهای فرهنگی و اجتماعی باید در امر آموزش و فرهنگ‌سازی در بین کارکنان زیرمجموعه فعالیت کنند، ادامه داد: در موضوع جوانی جمعیت نیز همانند دیگر مسائل ملی، مشارکت رسانه‌ها در تبیین ضرورت‌های این امر و آگاه‌سازی اقشار جامعه نسبت به اهمیت جوانی جمعیت در ایجاد زیرساخت‌های توسعه آینده کشور، مسیر دستیابی به اهداف این برنامه را تسهیل می‌سازد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، با ارائه راهکارهای مختلف در زمینه تسریع  بهبود اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت در استان، گزارشی از اقدامات کمیته‌های زیرمجموعه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه در حوزه‌های مختلف و مواردی از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مانند آموزشی، توسعه و حوزه دارو ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha