برپایی ایستگاه «همه واقف باشیم» در اسدآباد
کد خبر: 4088989
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

برپایی ایستگاه «همه واقف باشیم» در اسدآباد

رئیس اداره اوقاف و خیریه از برپایی ایستگاه فرهنگی «همه واقف باشیم» در شهرستان اسدآباد خبر داد.

حجت‌الاسلام احمدرضا خزایی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسدآباداحمدرضا خزایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی در دهه وقف برای پاسداشت وقف در شهرستان اسدآباد برگزار می‌شود.

وی شاخص‌ترین برنامه را برپایی ایستگاه فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: این ایستگاه با هدف پاسخگویی به سؤالات مراجعه کنندگان در مورد وقف با حضور مبلغان در محل امامزاده احمد تا آخر هفته جاری برپا شده است. در جریان این ایستگاه نشست با صاحبان بقاع شهرستان نیز برگزار می‌شود. شهرستان اسدآباد ۱۳ امامزاده و یک آرامگاه متبرکه دارد.

خزایی در ادامه از برنامه این اداره برای ترویج وقف و احسان در شهرستان خبرداد و گفت: در این برنامه پوستر و تصویر واقفان شهرستان در سطح شهر نصب می‌شود، هدف این کار پاسداشت همت واقفان خیراندیش و گرایش و ترغیب خیران به این سنت حسنه است.

وی افزود: در اسدآباد ۲۷۳ موقوفه وجود دارد که از این تعداد ۲۰ موقوفه منفعتی (درآمدزا) و ۲۵۳ موقوفه انتفاعی (غیردرآمدزا) است. شاخص‌ترین موقوفه شهرستان موقوفه حاج خان بکایی است که درآمد این موقوفه در امور درمانی افراد نیازمندان و مراسم عزاداری محرم و صفر و تعزیه‌خوانی هزینه می‌شود.

خزایی دیدار با خانواده شهید زندی، دیدار با واقف درمانگاه شهید قهاری و دیدار با امام‌جمعه، فرماندار و نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی و سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه را از دیگر برنامه‌های دهه وقف بیان کرد.

انتهای پیام
captcha