رقابت کشوری ۲۵۰ نفر از منتخبان قرآنی فراجا
کد خبر: 4089251
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
سرهنگ رودمقدس بیان کرد:

رقابت کشوری ۲۵۰ نفر از منتخبان قرآنی فراجا

رئیس اداره قرآن سازمان عقیدتی ـ سیاسی فراجا با اشاره به رقابت ۲۳ هزار نفر در مرحله استانی مسابقات قرآن فراجا گفت: مرحله کشوری بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه فراجا از ۱۶ تا ۱۸ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

سرهنگ رمضانعلی رودمقدس، رئیس اداره قرآن معاونت تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی ـ سیاسی فراجا در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به پایان مرحله استانی بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه فراجا گفت: این دوره از مسابقات در هشت رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، حفظ ۳ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، درک مفاهیم سطح ۱ و درک مفاهیم سطح ۲ با حضور ۲۳ هزار نفر برگزار شد.

وی افزود: نفرات برتر هر رشته در این دوره به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند که در حال ارزیابی نفرات برتر استان‌ها برای شرکت در مرحله کشوری این مسابقات هستیم. مرحله کشوری بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه فراجا نیز از ۱۶ تا ۱۸ آبان ماه در استان گیلان، شهر زیباکنار و در هتل نرگس با حضور ۲۵۰ نفر از منتخبان بخش مقدماتی برپا می‌شود.

رئیس اداره قرآن معاونت تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی ـ سیاسی فراجا با اشاره به تغییرات این دوره نسبت به ادوار دیگر گفت: اکثر افرادی که در این دوره شرکت کردند نیرو‌های جدید‌ی بودند که به تازگی به استخدام فراجا درآمده‌اند و نکته جالب اینجاست که ۹ نفر از این افراد ازجمله کسانی هستند که به مرحله فینال مسابقات قرآن اوقاف نیز راه پیدا کرده‌‌اند که باعث شد، رقابت قوی‌تر و حساس‌تر برگزار شود.

رودمقدس در خصوص جوایز و امتیازات ویژه این مسابقات هم گفت: براساس دستورالعمل جدیدی که در ستاد کل مصوب و ابلاغ شد به حافظان کل قرآن کریم یا هر فردی که قاری یا حافظ ممتاز قرآن باشد، در بخش عقیدتی‌ _ سیاسی‌های فراجا در شهر محل سکونت خود، جهت ترویج و آموزش قرآن و شرکت در مسابقات قرآنی به کارگیری می‌شود. برای حافظان کل نیز جوایز ارزنده‌ای از 4 تا 6 میلیون‌ تومان در نظر گرفته‌ شده است.

وی ادامه داد: امروز با توجه به تعاملی که با فرماندهی فراجا و گزینش استخدام داشتیم، نخبگان قرآنی که تمایل به همکاری در فراجا را داشته باشند بعد از ارزیابی به صورت ویژه و در یک بازه زمانی کوتاه کار‌های جذب آن‌ها انجام شده، آماده اعزام و در شهر‌های محل سکونتشان به کارگیری می‌شوند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha