ارائه آموزش‌های قرآنی ویژه کارکنان نیروی انتظامی یزد
کد خبر: 4089614
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

ارائه آموزش‌های قرآنی ویژه کارکنان نیروی انتظامی یزد

رئیس عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی استان یزد با تشریح فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی این نهاد، از ارائه آموزش‌های قرآنی ویژه کارکنان و سربازان انتظامی استان در رشته‌های مختلف خبر داد.

نشست خبری محمدعلی زارع، رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی زارع، رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان یزد، امروز، 12 مهرماه به مناسبت هفته فراجا در جمع خبرنگاران در تشریح فعالیت‌های فرهنگی و اقدامات پلیس در تراز انقلاب اسلامی اظهار کرد: از ابتدای سال 1400 تاکنون 1622 مورد مراسم ملی و مذهبی در سطح فرماندهی انتظامی استان برگزار شده و 365 جلسه روایتگری در قالب بهره‌مندی از پیشکسوتان دفاع مقدس انجام که شامل سطح فرماندهی استان می‌شود.

زارع، از برگزاری اردوهای جهادی کارکنان در مناطق محروم خبر داد و گفت: تاکنون 64 هزار و 136 متر دیوارنویسی از جملات و احادیث برگزیده ائمه اطهار(ع)، امام راحل و رهبر معظم انقلاب در سطح استان انجام شده است.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان یزد تهیه و تدوین 2400 مورد فیلم و کلیپ فرهنگی متناسب با موضوعات روز و نمایش به مناسبت‌های مختلف، برگزاری 9410 مورد نمازجماعت و ارائه مباحث مسائل روز متناسب با اقتضای استان از دیگر اقدامات این نهاد ذکر کرد.

برپایی 51 محفل انس با قرآن 

وی با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن کریم گفت: تاکنون 51 محفل انس با قرآن در سطح استان برگزار شده و امروز نیز به مناسبت هفته فراجا محفل انس با قرآن با حضور سید محمد حسینی‌پور، قاری مطرح کشوری برگزار می‌شود.

زارع با اشاره به اجرای رزمایش مؤمنانه گفت: در دوران شیوع کرونا و با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب در زمینه اجرای رزمایش کمک مؤمنانه، نیروی انتظامی نیز در 6 مرحله با اعتباری بالغ بر 164 میلیون تومان به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین کارکنان و نیازمندان اطراف کلانتری‌ها اقدام کرد.

وی تهیه و تدوین و پخش سرود با استفاده از ظرفیت داخلی و آموزش این افراد با دعوت از مربیان مجرب، برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی ویژه کارکنان وظیفه، برگزاری کارگاه ترویج سبک زندگی اسلامی ویژه کارکنان وظیفه را از دیگر اقدامات برشمرد.

زارع با اشاره به برگزاری مسابقات سالانه قرآن کریم در رشته‌های ترتیل، قرائت، حفظ، درک مفاهیم، و نکات تفسیر بیان کرد: این مسابقات در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار و 360 نفر شرکت کردند و برگزیدگان به مسابقات کشوری معرفی شدند.

وی کسب رتبه اول مسابقات قرآن سربازان نیروهای مسلح توسط سرباز یزدی در رشته قرائت را یادآور شد و گفت: همچنین مسابقات قرآن کریم ویژه همسران و فرزندان برگزار و 148 نفر از اعضای خانواده کارکنان انتظامی استان شرکت کردند.

تبیین پلیس در تراز انقلاب

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان یزد با اشاره به جایگاه و منزلت نماز از برگزاری جلسات مشترک در راستای بررسی مشکلات و رفع نواقص در زمینه نمازخانه‌های سطح استان خبر داد و گفت: از دیگر وظایفی که به بخش عقیدتی سیاسی انتظامی قرار داده شده، بازدید از خانواده شهدا است که در این زمینه تاکنون 376 مورد بازدید از خانواده شهدا و 168 مورد از خانواده جانبازان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از وظایفی که در معاونت سیاسی انجام می‌شود، تبیین و هدایت سیاسی است و در این زمینه جلسات پاسخگویی به شبهات ویژه کارکنان نیروهای مسلح با حضور کارشناسان کشوری و گروه‌های مرجع و افراد ذی نفوذ استان برگزار می‌شود.

زارع نمایش و تحلیل فیلم با محوریت تبیین ارزش‌های انقلاب و پلیس در تراز انقلاب اسلامی، کارگاه‌های آموزشی ویژه خانواده‌های کارکنان در قالب طرح «اسوه‌های هدایت» با حضور کارشناسان سیاسی، برگزاری میزگرد تخصصی پاسخگویی به سؤالات و شبهات سیاسی ویژه پرسنل و کارکنان انتظامی و ... را از دیگر اقدامات برشمرد.

برگزاری دوره تربیت «آموزش‌یار قرآن»

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان یزد با تشریح فعالیت‌های معاونت تربیت و آموزش نیز با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزش ترجمه و مفاهیم، تفسیر و حفظ آیات کاربردی پلیس در تراز انقلاب اسلامی گفت: دوره تربیت «آموزش یار قرآن» ویژه کارکنان وظیفه نیز از دیگر اقدامات است که در این قالب کارکنان در شهر مقدس قم آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی ارائه آموزش چهره به چهره حفظ قرآن در سطح استان را از دیگر اقدامات برشمرد و بیان کرد: این آموزش‌ها در دوران شیوع کرونا به صورت تلفنی و مجازی ارائه شده است.

زارع برگزاری دوره‌های طرح ولایت در قم، اعزام خانوادگی به عتبات عالیات، برگزاری جلسات مشاوره دینی، تجلیل از نخبگان علمی و قرآنی و ...، برگزاری جلسات کتابخوانی بین خانواده کارکنان و برگزاری مسابقه، غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها، برگزاری جشن تکلیف ویژه فرزندان کارکنان، تکریم 15 نفر از پیشکسوتان به مناسبت هفته دفاع مقدس و... را از دیگر اقدامات برشمرد.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان یزد با اشاره به برنامه‌های هفته فراجا نیز گفت: غبارروبی گلزارشهدا، صبحگاه مشترک، دیدار با آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان، سخنرانی فرماندهی انتظامی در نمازجمعه، تجلیل از خانواده‌های کارکنان، دیدار با خانواده شهدا، خاطره‌گویی دفاع مقدس، محفل انس با قرآن کریم، سرکشی از خانواده کارکنانی که در اغتشاشات اخیر به شهادت رسیده‌اند، اعزام روحانیون فراجا به مدارس، اعزام خانواده‌ها به شهر کرمان به جهت زیارت سردار دلها و ... از برنامه‌هایی است که در طول این هفته اجرایی می‌شود.

انتهای پیام
captcha