تأکید وزارت حج عربستان بر ارائه کامل بسته‌های خدماتی به زائران
کد خبر: 4089680
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

تأکید وزارت حج عربستان بر ارائه کامل بسته‌های خدماتی به زائران

وزارت حج و عمره عربستان با صدور دستوری مؤسسات و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات عمره و حج را به «ارائه کامل بسته‌های خدماتی به زائران» ملزم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک عربی، در این بیانیه‌ای که از سوی وزارت حج و عمره سعودی  صادرشده بر لزوم «ارائه کامل بسته‌های خدماتی به زائران» از سوی شرکت‌های و مؤسسات ارائه دهنده خدمات عمره و حج، تأکید شده است.

وزارت حج و عمره عربستان سعودی هدف از صدور این دستورالعمل را «ارتقای کیفیت خدمات و تسهیل سفر زائران به منظور دستیابی به اهداف چشم‌انداز 2030 عربستان» توصیف کرده است.

این بیانیه همچنین بر لزوم تعهد کامل شرکت‌ها و مؤسسات به «صدور مجوز عمره و اقامه نماز در قسمت مختص زائران هر شرکت و گروه‌بندی آنها برای اعزام به مسجدالحرام بر اساس زمان‌های مصوب در مجوزها» تأکید کرد.

وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد: مجوز شامل افرادی که می‌خواهند در زمان حضور خود در مکه، عمره خود را تجدید کنند، و همچنین مجوزهای اقامه نماز در روضه شریفه مسجدالنبی نیز می‌شود.

این وزارتخانه افزود: گشت‌های بازرسی برای نظارت بر «سطح کیفیت خدمات و تعهد شرکت‌ها و مؤسسات به ارائه بسته‌های کامل خدماتی» موظف شده‌اند و گشت‌های میدانی این وزارتخانه در واحدهای تقسیم در کنار مسجدالحرام و مسجدالنبی مستقر شده و با هدف ارتقای کیفیت خدمات هرگونه تخلف میدانی را رصد می‌کنند و همچنین اقدامات بازدارنده‌ای نیز علیه متخلفان انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha