یادواره شهدای شاهدیه یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4089989
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

یادواره شهدای شاهدیه یزد برگزار می‌شود

دبیر یادواره شهدای شهر شاهدیه یزد با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره 54 شهید این شهر، از برگزاری هفدهمین یادواره شهدای شاهدیه خبر داد.

یادواره شهدای شاهدیه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حامد سلطانی، دبیر یادواره شهدای شهر شاهدیه یزد، امروز، 14 مهرماه در جمع خبرنگاران، از برگزاری هفدهمین یادواره شهدای این شهر در گلزار شهدای گردفرامرز خبر داد و اظهار کرد: این یادواره هر سال در یکی از محلات ابرندآباد و گردفرامرز برگزار می‌شود که امسال هفدهمین یادواره در گلزار شهدای گردفرامرز در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های جنبی در حاشیه این یادواره گفت: برنامه‌های جنبی یادواره از روز سه‌شنبه آغاز شده و امشب، برنامه اصلی با حضور مسئولان استانی برگزار خواهد شد.

دبیر مجمع قاریان و حافظان استان یزد از برگزاری محفل انس با قرآن کریم خبر داد و افزود: در این محفل که چهارشنبه شب و با حضور جمعی از مسئولان و اقشار مختلف برگزار شد، سید محمد حسینی‌پور، قاری مطرح کشور به تلاوتی از آیات کلام الله مجید پرداخت.

وی مراجعه به مدارس و حضور روایان دفاع مقدس در جمع دانش آموزان را از دیگر برنامه‌های این یادواره اعلام کرد و گفت: مراسم اصلی یادواره از ساعت 15 امروز با اجرای گروه سرود سلام فرمانده دانش آموزان آغاز و تا پاسی از شب ادامه دارد.

سلطانی گفت: یاد و خاطره شهدای شهر شاهدیه با سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی از سخنرانان مطرح کشوری و مداحی حاج رضا نبوی، امشب، 14 مهرماه در گلزار شهدای گردفرامرز و با حضور جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم گرامی داشته می‌شود.

محمدرضا سلطانی گردفرامرزی، مسئول اجرایی یادواره شهدای شاهدیه و فرمانده پایگاه امام حسن مجتبی(ع) شهر شاهدیه یزد نیز گفت: شهر شاهدیه در دوران هشت سال دفاع مقدس 54 شهید تقدیم انقلاب کرده است که عمدتاً در دو گلزار شهدای گردفرامرز و ابرندآباد مدفون هستند.

وی ادامه داد: در شهر شاهدیه 17 خانواده شهید که در حیات هستند و از نعمت وجود آنان برخوردار هستیم، نیز در یادواره حضور خواهند یافت.

سلطانی گردفرامرزی گفت: عکس شهدای شاهدیه که در اوایل دفاع مقدس توسط احمد رسولی از هنرمندان شهر شاهدیه نقاشی شده بود و تنها مربوط به شهدای ابرندآباد بوده، لذا در این یادواره تمثال بقیه شهدای شهر شاهدیه توسط این هنرمند تکمیل خواهد شد.

فرمانده پایگاه امام حسن مجتبی (ع) شهر شاهدیه یزد گفت: از برکات این یادواره حضور گروه‌های جهادی عمران در مناطق کمتر برخودار شهر شاهدیه و کمک جهت تعمیر منازل اقشار نیازمند بوده است، همچنین گروه‌های جهادی معیشتی نیز در تهیه بسته معیشتی و کمک به اقشار مختلف این منطقه اقدام خواهند کرد و پایگاه خواهران به منازل خانواده شهدا مراجعه و یاری رسان مادران شهدا هستند.

وی اظهار کرد: از عموم مردم دارالعباده استان یزد دعوت می‌کنیم تا مهمان شهدا در یادواره شهر شاهدیه باشند و در پایان نیز مهمان سفره شهدا خواهند بود و در برنامه‌های جنبی زیادی که برای یادواره پیش بینی شده، حضور یابند.

انتهای پیام
captcha