قول مساعدت استاندار یزد برای پیگیری فعالیت‌های قرآنی روستای حاجی‌آباد
کد خبر: 4090211
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳

قول مساعدت استاندار یزد برای پیگیری فعالیت‌های قرآنی روستای حاجی‌آباد

استاندار یزد برای پیگیری ویژه فعالیت‌های قرآنی در روستای حاجی‌آباد زرین شهرستان اردکان که به عنوان روستای برتر قرآنی کشور شناخته می‌شود، قول مساعدت داد.

بازدید مهران فاطمی، استاندار یزد از روستای حاجی آبادبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، 15 مهرماه پیرو نهضت «جمعه‌های خدمت‌رسانی»، با سفر به شهرستان اردکان در روستای حاجی آباد زرین اردکان حضور یافت و ضمن استماع مسائل و مشکلات اهالی این روستا، تصمیمات لازم را اخذ کرد.

استاندار یزد در جریان دیدار با اهالی روستا حاجی آباد زرین اردکان با اشاره به وضعیت نامناسب جاده دسترسی به این روستا اظهار کرد: عدم ترمیم و بهسازی این جاده در طول یک دهه اخیر سبب وضعیت نابسامان آن شده است که در جلسه کارگروه توسعه شهرستان، تصمیمات لازم اخذ و برای انجام آن بازه زمانی تعیین می‌شود.

استاندار یزد به گلایه اهالی روستا مبنی بر فاصله زیاد آنها به اولین مرکز خدمات بهداشتی و درمانی نزدیک به روستا اشاره و بیان کرد: برای حل این دغدغه به حق اهالی، باید برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

فاطمی همچنین به دیگر مطالبه مردم روستا در خصوص مشکلات شبکه برق اشاره و خطاب به مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: از تأسیسات بازدید و اعتبار لازم برآورد شود تا اصلاح شبکه برق  روستا در حداقل زمان صورت گیرد.

وی بر تعویض شبکه آبرسانی از مخزن تا ورودی، جهت کاهش اُفت فشار آب و هدر رفت آن و افزایش اعتبارات حوزه مرمت قنوات و تسریع در عملیات آن تأکید کرد.

استاندار یزد به ظرفیت‌های گردشگری روستا از جمله تپه‌های ماسه‌ای بکر آن اشاره کرد و افزود: مجموعه میراث فرهنگی باید طرح گردشگری مربوط به آن را تهیه و دنبال کند.

فاطمی با اشاره به موضوع انتقال گاز به روستا به عنوان یکی از مسائل مهم و ضروری روستا، بیان کرد: طرح مربوط به این موضوع توسط شرکت گاز تهیه شود تا ضمن انجام پیگیری‌های لازم در سطح ملی، از ظرفیت معادن نیز در راستای تحقق این مهم استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش از مساعدت استان جهت پیگیری ویژه فعالیت‌های قرآنی در این روستای قرآنی خبر داد. 

استاندار یزد با اشاره به مطالبه مردمی «تبدیل این منطقه به بخش»، به تشریح فرآیند قانونی آن پرداخت و گفت: به دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری جهت انجام اقدامات کارشناسی در این زمینه و تهیه طرح مربوطه تأکید خواهد شد.

انتهای پیام
captcha