اعلام برنامه‌های هفته وحدت در مدارس یزد
کد خبر: 4090244
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

اعلام برنامه‌های هفته وحدت در مدارس یزد

مسئول اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد برنامه‌های آغاز سالروز امامت حضرت مهدی(عج) و هفته وحدت در مدارس استان را اعلام کرد.

سعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزدسعید غفاریان، مسئول اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اعلام برنامه‌های آغاز سالروز امامت حضرت مهدی(عج) و هفته وحدت در مدارس، از اجرای طرح «نماز؛ نور چشم رسول» با هدف جلب توجه هر چه بیشتر دانش‌آموزان به نماز و اهمیت آن خبر داد.

وی اظهار کرد: در این راستا مراسم نمادین این طرح قرار است، همزمان با اذان ظهر روز سه‌شنبه، 19 مهرماه در مدینه العلم الکاظمیه و با حضور آیت‌الله مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد اجرایی و نماز جماعت ظهر و عصر که به نوعی توجه ویژه و خاص به بحث اقامه نماز و اهمیت برپایی نماز اول وقت است، اقامه و ان شاءالله شاهد  توسعه فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان باشیم.

غفاریان با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن در مدارس گفت: همه ساله به مدارس در زمینه برپایی حداقل دو محفل انس با قرآن در طول سال تحصیلی توصیه می‌شود و در این زمینه درخواست شده اولین محفل در هفته وحدت و به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر بزرگوار اسلام و امام جعفر صادق(ع) همراه باشد و دانش آموزان از تلاوت زیبای قاریان نوجوان و جوان بهره مند شوند.

مسئول اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از برگزاری کارگاه‌هایی با موضوع سبک و سیره پیامبر بزرگوار اسلام ویژه دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان خبر داد و گفت: امیدواریم با برپایی این کارگاه‌ها در حاشیه جلسات اولیا و مربیان بتواند در معرفی سبک و سیره پیامبر اسلام مؤثر باشد.

وی ادامه داد: مسابقه نقاشی ویژه دانش آموزان ابتدایی نیز برنامه‌ریزی شده تا دانش‌آموزان به مناسبت میلاد بزرگ پیامبر اسلام و در یک محیط شاد و سراسر لطف و مهربانی و رحمت در کنار یکدیگر نقاشی کرده و جوایزی به آنان اهدا شود.

غفاریان بازدید از اماکن مقدس و مذهبی و بقاع متبرکه را در دستور کار مدارس دانست تا فرصتی برای بهره‌مندی دانش‌آموزان از این اماکن معنوی مهیا شود.

وی از برگزاری جشنواره دانش‌آموزی «بانوی هزاره اسلام» با هدف تبیین شخصیتی حضرت خدیجه(س) خبر داد و گفت: این جشنواره نیز هفته گذشته در تعدادی از مدارس نواحی یک و دو یزد آغاز و با اجرای ویژه‌ برنامه‌هایی از جمله اردوی فرهنگی و تربیتی و صبحگاه  بانوی صبح در حال برگزاری است تا ان شاءالله دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی با ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه(س) که نقش مهم و تأثیرگذاری در تاریخ اسلام داشته‌اند، آشنا شوند.

غفاریان ادامه داد: همچنین سرود همگانی ویژه این جشنواره توسط دانش آموزان در حال آماده‌سازی است تا به این مناسبت اجرایی شود و در نهایت همایش بزرگ دانش‌آموزی بانوی هزاره اسلام برگزار و از دانش آموزان برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.  

انتهای پیام
captcha