گلایه نماینده چهارمحال‌وبختیاری از مرحله کشوری «مدهامتان»
کد خبر: 4090648
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۱

گلایه نماینده چهارمحال‌وبختیاری از مرحله کشوری «مدهامتان»

متسابق رشته قرائت تحقیق در مرحله کشوری مسابقات قرآنی «مدهامتان» در خصوص نحوه اعلام قرعه‌های قرائت تحقیق ابراز گلایه‌مندی کرد و گفت: مشاهده این قبیل بی‌نظمی‌ها در بالاترین سطح مسابقات قرآن در مرحله کشوری زیبنده نیست.

محسن مولوی، قاری ممتاز چهارمحال و بختیاری

محسن مولوی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری و قاری ممتاز استان در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص حضورش در مرحله کشوری رشته قرائت تحقیق مسابقات قرآنی «مدهامتان» که هفته گذشته در شیراز برگزار شد، اظهار کرد: شب پیش از مسابقات، پنج قرعه از سوی مسئولان برگزاری مسابقات برای رشته قرائت تحقیق مشخص شد اما این موضوع که انتخاب قرعه برای تلاوت در صحنه مسابقات اختیاری است به ما اعلام نشد.

وی ادامه داد: در روز مسابقه اعلام شد که می‌توانیم از میان قرعه‌های اعلام شده یک گزینه را به صورت اختیاری برای تلاوت انتخاب کنیم که بنده آیات ۳۵ تا ۳۷ سوره مبارکه ابراهیم را انتخاب کردم و نفر دوم در قرائت بودم. وقتی بر روی صحنه قرار گرفتم و پس از معرفی خود و اعلام قرعه، داوران به ناگاه به بنده گفتند که این قرعه اشتباه اعلام شده و به جای سوره ابراهیم باید آیاتی از سوره مبارکه رعد را تلاوت کنم.

مولوی بیان کرد: نسبت به این بی‌نظمی و اعلام اشتباه قرعه تلاوت اعتراض کردم که ثمری نداشت و داوران نسبت به تلاوت قرعه‌‌ صحیحی که خودشان اعلام می‌کردند مصر بودند؛ بدیهی است که انتخاب لحن و آهنگ گذاری برای تلاوت در چنین شرایط و در فرصتی کوتاه برای هر قاری دشوار است.

این قاری برجسته استان بیان کرد: با مشاهده این شرایط قصد داشتم از شرکت در مسابقات انصراف دهم اما به سفارش و اصرار دوستان و برای ثواب تلاوت قرآن، مجدداً در صحنه مسابقات قرار گرفته و تلاوت کردم که حائز امتیاز 78.۳۵ شدم با ذکر این نکته که البته اختلاف نمرات متسابقان اکثراً در حد چند صدم بود.

مولوی با اشاره به اینکه انتظار ما از مسابقات قرآن در مرحله کشوری فراتر از آنچه بود که شاهد بودیم، گفت: در سطح شهرستانی یا حتی استانی اگر یک بی‌‌نظمی از این دست رخ بدهد شاید اعتراض یا گلایه به مراتب کمتر موضوعیت پیدا کند اما مشاهده این قبیل مسائل در بالاترین سطح یعنی مرحله کشوری زیبنده نیست.

انتهای پیام
captcha