پویش رسانه‌ای «ما امت محمدیم» در یزد آغاز شد
کد خبر: 4090714
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

پویش رسانه‌ای «ما امت محمدیم» در یزد آغاز شد

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از آغاز پویش رسانه‌ای «ما امت محمدیم» به مناسبت هفته وحدت در این استان خبر داد.

مریم حسن پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزدمریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به برنامه‌های این نهاد به مناسبت هفته وحدت اظهار کرد: در این راستا پویش رسانه‌ای «ما امت محمدیم» در قالب تهیه و طراحی پوستر و عکس‌نوشت با موضوع هفته وحدت، تهیه و طراحی استوری، تهیه کلیپ‌های تصویری با نشاط ویژه این ایام مبارک در حال انجام است.

وی برپایی محافل قرآنی، دیدار و تجلیل از خانواده شهدای اهل سنت، برگزاری گفتمان دینی با محوریت آیه 103 سوره آل‌عمران «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا»، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی با شعار «محمد(ص) پیامبر اخلاق» در بین نیازمندان شیعه و سنی را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

حسن‌پور ادامه داد: در طول این هفته نشست‌های معرفی کتاب و قصه‌خوانی ویژه کودکان با محوریت معرفی پیامبر(ص) در فضای مجازی با هشتگ «محمد(ص) پیامبر مهربانی‌ها» اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: برپایی ایستگاه‌های صلواتی با توزیع هدایای فرهنگی در محلات محروم شیعه‌نشین و سنی‌نشین، برپایی حلقه‌های معرفتی با عنوان «ما امت رسول‌الله‌ایم» در مساجد شیعه‌نشین و سنی‌نشین و پویش مردمی قرائت سوره محمد(ص) و هدیه به پیشگاه نورانی پیامبر(ص) از دیگر برنامه‌ها به این مناسبت است.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت هفته وحدت تألیفات و پایان نامه‌های طلاب با محوریت پیامبر اکرم(ص) معرفی خواهد شد، از برگزاری محافل علمی با رویکرد «تبیین مسئله استراتژیک وحدت اسلامی و ایجاد شناخت بیشتر از سیره نبوی در حفظ و گسترش اسلام» خبر داد.

حسن‌پور نمایشگاه عکس با تلفن همراه با هشتگ «ایران، نماد برادری»، استفاده از تصاویر و اسامی شهدای وحدت و اهل سنت و فلسطین در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها، ترویج کتبی که مبتنی بر سیره اهل بیت(ع) درباره وحدت اسلامی نوشته شده مانند پیشوایان شیعه پیشگامان وحدت، تبیین سخنان امام و رهبری با استفاده از احادیث و سیره اهل بیت(ع) جهت تغییر ذهنیت غلط تصور وحدت به عنوان مقوله‌ای سیاسی و نه امری اعتقادی را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد.

وی از تولید بروشورها یا کتابچه‌هایی برای فضای اتوبوس‌های شهری، پارک‌ها و بوستان‌ها خبر داد و گفت: این بروشورها و کتابچه‌ها با مضامین سیره اهل بیت(ع) در مواجهه با اهل سنت، حب اهل بیت در اهل سنت، نتایج تلخ از دست رفتن قدرت مسلمین از صد سال قبل تا امروز، سیره علما و بزرگان فریقین، خاطرات وحدت‌آفرین و… تهیه شده است.

حسن‌پور اجرای پویش‌های دانش‌افزایی با محوریت شعارهای تقریبی مانند «ایرانی‌ام زاده اسلام»، «وطنم اسلام»، «همچو سلمان، زاده اسلام باش»، «رحماء بینهم، کونوا لنا زینا» را از دیگر اقدامات برشمرد.

انتهای پیام
captcha