تشکیل قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان در خراسان رضوی
کد خبر: 4091604
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸

تشکیل قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: ما تشکیل قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان را در دستور کار داریم؛ وظیفه این قرارگاه هماهنگ‌سازی، هم‌افزایی، طی کردن بخش‌ها، بهره‌وری از ظرفیت‌های موجود و تمرکز بر توانمندی‌های تخصصی است.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، امروز ۲۱مهرماه، در سومین گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی که در دبیرستان معارف امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: پس از اعلام شعار امسال از سوی رهبری، ما اقتصاد دانش‌بنیان را به جریان اقتصادی استان اضافه کردیم.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه‌های اقتصادی در استان، افزود: اقتصاد زیارت از مولفه‌های مهم خراسان رضوی است. ما اقتصاد استان را مزیت‌محور و مسئله‌محور اداره می‌کنیم. مزیت‌ها و مسائل استان مشخص شدند. مهم‌ترین مزیت ما در استان، وجود امام رضا(ع) است و ما می‌توانیم از این منبع پرفیض در تمام ابعاد استفاده کنیم.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: ما تشکیل قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان را در دستور کار داریم. وظیفه این قراگاه هماهنگ‌سازی، هم‌افزایی، طی کردن بخش‌ها، بهره‌وری از ظرفیت‌های موجود و تمرکز بر توانمندی‌های تخصصی است تا بتوانیم از تمام امکانات استان در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان بهره ببریم. پردیس‌های تخصصی نظیر معدن، صنعت، علوم پزشکی، کشاورزی و دامپروری در ذیل قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان تعریف شده است.

نظری با بیان اینکه نیروی انسانی خلاق و منابع مالی، مهم‌ترین سرمایه‌های استان ما هستند، گفت: حدود ۲۰۰ همت ما در بخش خصوصی استان منابع مالی داریم. ادغام این سرمایه مالی با سرمایه انسانی، وظیفه قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان است. همچنین ایجاد اتصال بین صاحبان صنایع و صاحبان ایده نیز از دیگر وظایف این قرارگاه است.

وی تاکید کرد: هدف ما این است که مسائل را احصا و از شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور حل مشکلات حمایت کنیم. همچنین باید براساس حمایت‌هایی که در این قرارگاه صورت می‌گیرد، شرکت‌های جدیدی هم ایجاد شوند و حامی ایده‌های نو خواهیم بود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تمام‌ بخش‌های مرتبط با مسائل دانش‌بنیان باید در هماهنگی با یکدیگر کار کنند، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم ضمن حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، یک نوآوری و مدل‌سازی در مدیریت این بخش داشته باشیم.‌

انتهای پیام
captcha