ستاد فرمان امام(ره) برای 2200 یزدی شغل فراهم کرد
کد خبر: 4091657
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵

ستاد فرمان امام(ره) برای 2200 یزدی شغل فراهم کرد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان یزد از ایجاد شغل برای 2200 نفر در قالب 4200 طرح اشتغالزایی خُرد و خانگی در این استان خبر داد.

علی اکبر محمدپناه، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علی اکبر محمدپناه، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان یزد در نشست خبری تشریح وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در این استان با اشاره به تأمین اشتغال و مسکن به عنوان دو مشکل عمده کنونی کشور اظهار کرد: در دو سال گذشته ۴۲۰۰ طرح اشتغالزایی خُرد و خانگی برای 2200 نفر توسط این نهاد ایجاد شده و امسال نیز چهار هزار طرح اشتغالزایی برای ۱۲ هزار نفر در استان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه این ستاد تا امروز ساخت هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در استان یزد را تقبل کرده است، اظهار کرد: از این تعداد ۵۰۰ واحد در مهریز و ۷۰۰ واحد در شهر یزد ساخته خواهد شد.

محمدپناه از پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۷۰ درصدی طرح‌های نهضت ملی مسکن توسط این نهاد خبر داد و گفت: امیدواریم با تأمین نقدینگی استان بتوانیم دو طرح در دهه فجر امسال و تمامی طرح‌های در دست ساخت شهر یزد را تا آخر سال جاری بهره‌برداری کنیم.

محمد غفوریان، مدیر شعب بانک مسکن استان یزد نیز در این نشست گفت: با تصویب قانون جهش تولید مسکن، ۲۷ بانک موظف شدند تا ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به این امر اختصاص دهند که بانک مسکن، ۶۳ هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات ۳۰۰، ۳۵۰، ۴۰۰، ۴۵۰ میلیون تومانی به متقاضیان طرح ملی مسکن پرداخت کرد.

غفوریان، نرخ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن را ۱۸ درصد و مدت بازپرداخت آن با دوره ساخت و بازپرداخت را ۲۰ سال اعلام کرد و گفت: دوره ساخت، سه سال پیش بینی شده است.

وی در مقایسه تسهیلات پرداختی در طرح‌های نهضت ملی مسکن و مسکن مهر اظهار کرد: طی اجرای مسکن مهر که ۱۰ سال به طول انجامید، در استان یزد حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد ولی در حال حاضر با شروع طرح نهضت ملی مسکن در استان ۱۵۰۰ میلیارد تومان تاکنون انعقاد قرارداد داشته‌ایم.

غفوریان افزود: در 6 ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد ولی در مدت مشابه امسال، ۱۶۰۰ میلیارد یعنی رشد هفت برابری پرداخت تسهیلات صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha