نقش تاثیرگذار بانوان طلبه در جهادتبیین
کد خبر: 4091678
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد:

نقش تاثیرگذار بانوان طلبه در جهادتبیین

مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان نقش بانوان طلبه در جهادتبیین را با اهمیت برشمرد و گفت: یکی از مولفه‌های قدرت جهان اسلام تبلیغ چهره به چهره می‌باشد که بانوان طلبه نقش موثری در تبلیغ دین و آموزه‌های اسلام دارند.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین مدیر کل تبلیغات گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود که امروز، ۲۱ مهر در حوزه علمیه الزهرا(س) برگزار شد، ضمن تبریک ایام هفته وحدت و ولادت پیامبر(ص) گفت: هدف از بعثت پیامبران هدایت انسان‌ها به سوی کمال و سعادت بود،
لذا نقش عالمان همان نقش پیامبران الهی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بصیرت، آگاهی دادن و نقش هدایت و دستگیری معنوی را از نقش‌های اصلی پیامبران الهی دانست و تصریح کرد: پیامبران برای ایفای نقش‌شان ویژگی مردمی بودن و پافشاری نسبت به هدایت مردم را داشتند و از غم و رنج مردم غصه‌دار می‌شدند. جهل و نادانی مردم و سوءاستفاده کردن مستکبران از آن‌ها همواره بزرگترین غمی بوده است که پیامبران را مورد رنجش قرار می‌داد.

حجت‌الاسلام گرزین با بیان‌اینکه دشمنان پیامبران در طول تاریخ مخالفان علم و آگهی و بصیرت و روشنگری بوده‌اند، گفت: مستکبرین همواره دشمن علم و روشنگری بوده‌اند و این مسیر نورانی را در مقابله با منافع خود می‌دانستند، لذا روحانیت همان نقش را ایفا می‌کند و در تاریخ معاصر عالمان و فرهیختگان به‌خوبی از عهده‌ی این نقش برآمده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به تلاش‌های پیامبر در تغییر جامعه جاهلی به جامعه اسلامی، بیان کرد: این امر به همان معرفت افزایی، جهادتبیین و روشنگری برمی گردد که پیامبر اکرم توانست جامعه جاهلی را به جامعه دینی حاکم بر ارزش‌های اخلاقی و دینی تبدیل کند.

حجت‌الاسلام گرزین نقش بانوان طلبه در جهادتبیین را با اهمیت شمرد و گفت: یکی از مولفه‌های قدرت جهان اسلام تبلیغ چهره به چهره می‌باشد که بانوان طلبه نقش موثری در تبلیغ دین و آموزه‌های اسلام دارند.

وی تصریح کرد: روحانیت علاوه بر ورود به سنگر علم و آگاهی، خود اهل عمل بودند که با نثار خون خود از حاکمیت اسلامی دفاع کردند که ما امروز میراث‌دار این فرهنگ بزرگ هستیم و باید در صحنه باشیم و از فرمان جهادی امام خامنه‌ای یعنی جهادتبیین، سخن بگوییم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: بی‌شک اساتید و طلاب و حوزویان رسالت بسیار مهمی برعهده دارند و باید بتوانند ضمن تبیین حقایق و پاسخ به شبهات، در مسیر اقناع افکار عمومی و هدایت و روشنگری حرکت کنند.

 

انتهای پیام
captcha