خراسان رضوی پیشتاز در ثبت موقوفات جدید است
کد خبر: 4091684
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه:

خراسان رضوی پیشتاز در ثبت موقوفات جدید است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: خراسان رضوی چندین سال است که در ثبت وقف‌های جدید رتبه برتر در کشور را به خود اختصاص داده و در سالیان متمادی، ثبت بیشترین وقف جدید را در کشور داشته است.

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، 21 مهرماه در مراسم شکرانه خدمت با هدف تجلیل از خدمتگزاران برنامه‌های «قدم‌های آسمانی تا حرم حسینی»، «قدم‌های آسمانی تا حرم رضوی»، فعالان دهه وقف و اختتامیه چهل‌وپنجمین مسابقات قرآن خراسان رضوی که در محل اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان برگزار شدف با اشاره به حدیث پیامبر(ص) که فرمودند: «الدال علی الخیر کفاعله، بیان کرد: پیامبر خدا(ص) فرمود: «كسى كه ديگران را به كار نيک راهنمایى كند، گویا خود، آن را انجام داده است.»

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امورخیریه، امانت‌دار واقفانی است که خیرخواهانه اموال خود را برای رشد و تعالی جامعه در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، خدماتی، درمانی و... وقف کرده‌اند.

عادل ابراز کرد: بیش از 800 نیت وقف داریم که در ابعاد مختلف صورت می‌گیرد و این واقفان هستند که از مال خود برای امور خداپسندانه گذشته‌اند، علاوه بر این نیز افرادی که برای احیای این موقوفات، کمک به بهره‌وری این موقوفات و اجرای نیت آن تلاش می‌کنند، در ثواب این وقف مانند واقف هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در دنیا همه چیز تاریخ مصرف دارد. هر کاری یک دوره و زمانی دارد. حتی انسان که اشرف مخلوقات است، تاریخ مصرفی دارد و بالاخره دنیا را ترک خواهد کرد، اما آنان که همین امور فانی را به خدا می‌چسبانند و در واقع مال خود را برای خدا وقف می‌کنند، نام و یاد خود را برای همیشه زنده نگه می‌دارند.

وی با اشاره به آیاتی چند از کلام الهی، اضافه کرد: امور خیر و وقف نیز از آنجا که به خدا ارتباط پیدا می‌کند، ماندگار می‌شود. اگر یک کشاورز هزاران تخم بی‌اثر بکارد، از این هزاران دانه گیاهی رشد نخواهد کرد، اما یک دانه سالم هفتصد برابر محصول می‌دهد.

عادل با اشاره به اینکه وقف امور فانی را باقی می‌کند بیان کرد: وقفی که انجام می‌شود، سالیان متمادی پس از واقف خود نیز همچنان براساس نیت واقف مورد استفاده قرار می‌گیرد که این باعث زنده نگه داشتن یاد و خاطره واقف نیز است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: خراسان رضوی چندین سال است که در ثبت وقف‌های جدید رتبه برتر در کشور را به خود اختصاص داده و در سالیان متمادی ثبت بیشترین وقف جدید را در کشور داشته است.

وی اضافه کرد: موقوفاتی که در خراسان رضوی به ثبت رسیده قابل توجه است و این حاصل تلاش همکاران این اداره‌کل است که با اعتمادسازی که صورت گرفته، مردم شریف این استان نیز همت گمارده و در این خصوص وقف‌های خوبی ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha