بانوان نقش تاثیرگذاری در تحکیم وحدت اسلامی دارند
کد خبر: 4091838
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳

بانوان نقش تاثیرگذاری در تحکیم وحدت اسلامی دارند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر وحدت قلبی را لازمه نقش برآب شدن نقشه‌های مستکبران دانست و افزود: بانوان نقش تاثیرگذاری در تحکیم وحدت اسلامی دارند لذا پیشرفت بانوان در زمینه‌های مختلف علمی باعث رشد و تعالی جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام طالبی رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام طالبی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر در جشن ولادت پیامبر(ص) که امروز، ۲۲ مهر در مدرسه علمیه مکتب‌ الزهرا(س) اهل‌سنت روستای قورچای گنبدکاووس برگزار شد، گفت: بشر در زندگی خود همواره به دنبال یافتن الگوهای با فضل و کمالی است که پله های ترقی را در جنبه‌های مختلف ظاهری و معنوی طی کرده‌اند تا او نیز با تأسی به شیوه‌های زندگی و نوع عملکرد آنها به کمال مطلوب خود دست یابد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر با یکسان خواندن بانوان با مردان در وصول به مقامات معنوی، و اینکه تنها معیار قرآن مجید در فضیلت انسان اعم از زن و مرد «ایمان و عمل صالح» است، اظهار کرد: ایمان و عمل صالح، به دنبال خود «حیات طیّبه» را که موجب تحقق مدینه فاضله و جامعه‌ای عاری از گناه و هواپرستی، و ظلم و طغیان و استکبار است، به ارمغان می‌آورد.
حجت‌الاسلام طالبی به بررسی نقش زنان در وحدت جامعه اسلامی پرداخت و گفت: خانواده، هسته نخستین جامعه و از عوامل اصلی انتقال فرهنگ، اندیشه، اخلاق و سنت‏ها و عواطف به نسلی دیگر است که در میان اعضای خانواده بیشترین سهم تأثیرگذاری را مادران به عهده دارند.

وی به بیان راهکارهای نقش وحدت آفرین زنان در جوامع پرداخت و تصریح کرد: افزایش معرفت و ارتقای دانش زنان نسبت به موضوع وحدت و همبستگی بین مسلمانان، ایجاد فرصت حضور زنان فرهیخته در مجامع بین‌المللی و گفتگوی زنان سراسر کشورهای اسلامی با یکدیگر و بهره‌مندی از استعدادهای زن مسلمان در تحکیم وحدت اسلامی برای نهادینه شدن موضوع وحدت در جامعه است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر وحدت قلبی را لازمه نقش برآب شدن نقشه‌های مستکبران دانست و افزود: علم و آگاهی بانوان و پیشرفت بانوان در زمینه‌های مختلف علمی باعث رشد و تعالی جامعه خواهد شد، لذا باید بانوان با حضور آگاهانه در جامعه ترویج معارف دینی بپردازند.

انتهای پیام
captcha