دوره‌های آموزشی با محوریت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار می‌شود
کد خبر: 4092486
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
از سوی مرکز قرآن و عترت علوم پزشکی کرمانشاه؛

دوره‌های آموزشی با محوریت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار می‌شود

دوره‌های آموزشی با محوریت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از سوی مرکز قرآن و عترت علوم پزشکی کرمانشاه ویژه دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه برگزار می‌شود.

دوره‌های آموزشی با محوریت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه

به گزاری ایکنا از کرمانشاه، به همت مرکز قرآن و عترت علوم پزشکی کرمانشاه دوره‌های آموزشی با محوریت نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و دیگر متون دینی ویژه دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه برگزار می‌شود.

دوره‌های آموزشی یاد شده به منظور معرفی بزرگترین ذخایر معرفتی «نهج‌البلاغه» و «صحیفه سجادیه» که به تبیین معارف ناب دینی، تعالیم بلند الهی و مباحث تربیتی و اخلاقی در حوزه‌های مختلف پرداخته، برگزار خواهد شد.

از دیگر اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی، آشنایی با این دو کتاب ماندگار و تأثیرات فراوان آن در رشد پیشرفت فرد و جامعه است.

سرفصل‌های این دوره آموزشی شامل شناختنامه نهج‌البلاغه، تاریخ و سیره امام علی(ع)، روش فهم نهج‌البلاغه، کتابشناسی تحلیلی نهج‌البلاغه، روش برداشت معارف نهج‌البلاغه، موضوع شناسی نهج‌البلاغه، خانواده و تربیت نهج‌البلاغه، سبک زندگی و بندگی در نهج‌البلاغه است.

ویژگی‌های صحیفه و تفاوت آن با دیگر کتب حدیثی، کتابشناسی صحیفه، دعا و آداب آن، روش فهم حدیث و ساختارسازی دعا و بررسی چند دعا از دیگر سرفصل‌های این دوره آموزشی است.

این دوره به شیوه حضوری برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha