یزد میزبان همایش دبیران کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های کشور شد
کد خبر: 4092529
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶

یزد میزبان همایش دبیران کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های کشور شد

رئیس دانشگاه یزد از برگزاری اولین همایش بین‌المللی دبیران کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های کشور، در روزهای 27 و 28 مهرماه جاری در این دانشگاه خبر داد.

یزد میزبان همایش دبیران کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های کشور شدبه گزارش ایکنا از یزد، عباس کلانتری، رئیس دانشگاه یزد، امروز، 25 مهرماه در جمع خبرنگاران از برگزاری اولین همایش بین‌المللی دبیران کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های کشور به میزبانی این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: این همایش با شعار «گام دوم، گام آمادگی برای ظهور» در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، 27 و 28 مهرماه جاری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این همایش با حضور مهمانانی از کشورهای مختلف و 250 نفر از دبیران کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود که دانشگاه و آرمان بزرگ انقلاب، تمدن سازی اسلامی و رسالت‌های دانشگاه، انقلاب اسلامی و زمینه‌سازی ظهور از محورهای این همایش است.

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند که همه باید برای ظهور آماده شوند و باید به قشر جوان توجه ویژه‌ای داده شود لذا به همین منظور و با میزبانی دانشگاه یزد این همایش برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه یزد اظهار کرد: کانون‌های مهدویت یکی از فعال‌ترین کانون‌های دانشگاه‌ها است و برنامه‌های بسیار خوبی در سطح دانشگاه‌ها برگزار می‌کند، هر چند کمتر اطلاع رسانی شده اما کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

کلانتری ادامه داد: این همایش کانون‌های تخصصی را بیش از پیش معرفی خواهد کرد و همچنین تبادل نظر و استفاده از تجربیات یکدیگر و رفع نواقص احتمالی صورت می‌گیرد.

محمدعلی کریمی، دبیر مجمع اندیشه راهبردی مهدویت نیز در این نشست گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب مشخص شده که باید گام ظهور برای همه تبیین شود و لذا دانشگاه‌ها یکی از بهترین مراکزی است که در این زمینه می‌تواند فعالیت کند و  ایجاد تمدن اسلامی یکی از وظایف گام دوم است.

کریمی افزود: احساس شد جامعه دانشگاهی ما نیاز دارد که این موارد  بیشتر تبیین شود و با نحوه  محقق شدن و آسیب‌ها بیشتر آشنا شوند و گام‌های اساسی در این مسیر برداشته شود.

وی ادامه داد: کمیته‌های مختلف و دبیرخانه اجلاس تشکیل شده و چهار ماه است که در حال فعالیت هستند و برای اولین بار در سطح کشور است که اجتماع تمامی دبیران کانون‌های مهدویت را داریم.

دبیر مجمع اندیشه راهبردی مهدویت اظهار کرد: حجج اسلام پناهیان و صدیقی، زاهدی رئیس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی، کلانتری معاون وزیر علوم، معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری از مهمانان داخل کشور و  9 نفر از ملیت کشورهای عمدتاً محور مقاومت نیز به عنوان سخنران دعوت شده‌اند و عصرها نیز میزگرد بین‌المللی برگزار خواهد شد.

محسن رفیعیان، معاون فرهنگی دانشگاه یزد نیز در این نشست گفت: ایجاد هم اندیشی بین دانشجویان و استفاده از تجارب و نظرات اساتید خبره در امر مهدویت و همچنین معرفی الگوهای موفق از اهداف برگزاری این همایش در دانشگاه یزد است.

وی بیان کرد: در این همایش ایجاد شبکه فعالان مهدوی و حرکت و جهاد تبیینی که قرار است افتاق افتد، دنبال می‌شود.

حمید مطهری، مدیر فرهنگی دانشگاه یزد نیز در این نشست گفت: مخاطبان این همایش دبیران کانون‌های مهدویت کشور هستند و  بیش از  دو سال و نیم  دوران کرونا باعث شد این کانون‌ها از یکدیگر جدا شوند و لذا برگزاری این همایش نقش مهمی در پویایی مجدد کانون‌ها و تشکل‌ها دارد.

مطهری بیان کرد: بیش از ۱۵ کانون در حوزه‌های مختلف در دانشگاه یزد فعالیت دارند و برگزاری این همایش‌ها نقش مهمی در پویایی دانشگاه و دانشجویان دارد.

اعظم السادات میرجلیلی، خبرنگار ایکنا

انتهای پیام
captcha