آغاز سی‌ویکمین دوره مسابقات «درس‌هایی از قرآن» در یزد
کد خبر: 4092683
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷

آغاز سی‌ویکمین دوره مسابقات «درس‌هایی از قرآن» در یزد

مسئول اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از آغاز سی‌ویکمین دوره مسابقات هفتگی «درس‌هایی از قرآن» در این استان خبر داد.

سعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزدسعید غفاریان، مسئول اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به آغاز سی‌ویکمین دوره مسابقات هفتگی «درس‌هایی از قرآن» در این استان گفت: این دوره از مسابقات به مناسبت ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم و امام جعفر صادق(ع) آغاز و تا 13 بهمن‌ماه به صورت مستمر و بدون وقفه به مدت 17 هفته برگزار می‌شود.

وی مخاطبان این دوره را دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی و مقطع متوسطه اول و دوم اعلام کرد و گفت: این دانش‌آموازان هر هفته برنامه جذاب درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام قرائتی را از تلویزیون تماشا می‌کنند و به سؤالات پاسخ می‌دهند.

غفاریان ادامه داد: شرکت در این مسابقات به دو صورت انجام می‌شود، یا به صورت کتبی با پاسخنامه‌هایی که معاونان پرورشی همه هفته در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند، بدین نحو که دانش‌آموزان به پنج سؤال آخر برنامه پاسخ داده و پاسخنامه‌ها صبح روز شنبه در اختیار معاونان پرورشی و مربیان تربیتی قرار می‌دهند و امتیاز دانش‌آموزان ثبت می‌شود.

وی افزود: برخی مدارس این مسابقه را به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می‌کنند، بدین صورت که شناسه و یا ایدی در یکی از  شبکه‌های مجازی به نام مدرسه ایجاد می‌کنند و دانش‌آموزان نام و نام خانوادگی و پایه تحصیلی را به اضافه یک عدد پنج رقمی که هر کدام نمایانگر پاسخ یکی از سؤالات است، به آن سامانه ارسال و در این مسابقه شرکت می‌کنند.

مسئول اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش‌آموزان، دانش‌افزایی و تعمیق معارف دینی و قرآنی نسل نو، آشناسازی با سیره عملی اهل بیت و غنی‌سازی اوقات فراغت از مهمترین اهداف این برنامه است که به عنوان یکی از با سابقه‌ترین برنامه‌های تلویزیونی با هنرمندی استاد قرائتی انجام و برنامه‌ای جذاب برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان خواهد بود.

وی ادامه داد: استان یزد با همت بلند مروجان درس‌هایی از قرآن و همراهی دانش‌آموزان با این مسابقه، از استان‌های برتر و موفق است و به نسبت جمعیت شاید بیشترین آمار شرکت کنندگان را در این مسابقه داشته باشد به نحوی که سال گذشته قریب به 20 هزار نفر از دانش‌آموزان در این مسابقه شرکت و از این تعداد 36 نفر رتبه برتر کشور را کسب کردند و لوح تقدیر و جوایزی به آنها تقدیم شد.

غفاریان افزود: روش انتخاب رتبه‌های برتر بدین شکل است که مدارس در پایان 17 هفته، اسامی دانش‌آموزانی که در بیشترین هفته‌ها، پاسخ‌های صحیح و امتیازات بالاتری را کسب کرده‌اند، به شهرستان‌ها و مناطق معرفی می‌کنند و آزمونی برگزار و برترین‌های این مسابقات انتخاب می‌شوند و سپس برترین‌های این مرحله در آزمون هماهنگی کشوری شرکت می‌کنند و با توجه به امتیازی که به دست می‌آورند و درصد دانش‌آموزان شرکت‌کننده هر استان، در مسابقه درس‌هایی از قرآن حائز رتبه برتر می‌شوند و جوایزی را دریافت می‌کنند.

مسئول اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد یادآور شد: برنامه درس‌هایی از قرآن عصر پنجشنبه‌های هر هفته از شبکه یک سیما و تکرار آن نیز روز جمعه از شبکه قرآن پخش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha