نشست شورای زکات در یزد برگزار شد
کد خبر: 4093121
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸

نشست شورای زکات در یزد برگزار شد

نشست شورای زکات استان یزد با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد و اعضای این شورا در دفتر امام‌جمعه برگزار شد.

نشست شورای زکات در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، نشست شورای زکات استان یزد، روز گذشته، 27 مهرماه با حضور آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد و اعضای این شورا در محل دفتر امام‌جمعه برگزار شد. 

آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام‌جمعه یزد در این نشست با اشاره به اهمیت زکات در دین اسلام و زندگی اظهار کرد: 32 آیه در مورد زکات نازل شده و همواره بعد از نماز از زکات یاد شده است که این موضوع بیانگر اهمیت زکات است.

وی افزود: قرارگیری نماز و زکات در کنار یکدیگر به معنی آن است که ارتباط با خدا در ارتباط با مردم است و با کمک کردن به مردم در کنار نماز می‌توان فرهنگ نماز و دین را به درستی منتقل کرد و در زمینه بهبود وضع معیشتی مردم نیز گام برداشت.

امامجمعه یزد ارتباط امروزه مردم را ضعیف دانست و گفت: مردم خود دارای مشکلاتی هستند و نمی‌توان این موضوع را انکار کرد اما در روایت‌ها آمده است که اگر مؤمنی با وجود مشکلات خود نسبت به حل مشکلات مؤمن دیگر اقدام کند، خداوند مشکل هر دو نفر را حل خواهد کرد؛ بنابراین باید در این شرایط مردم نسبت به یکدیگر بیش از گذشته توجه و تعاون داشته باشند.

وی ادامه داد: خداوند با زکات به مال مردم برکت می‌دهد و با زکات است که انسان رشد می‌یابد و در رفاه قرار می‌گیرد.

ناصری با تأکید بر ارتباط با خدا و ارتباط با مردم تصریح کرد: ارتباط با خدا و ارتباط با مردم را باید بیشتر جدی گرفت زیرا این دو موضوع هستند که در راستای حل مشکلات مردم می‌تواند اثرگذار باشد.

انتهای پیام
captcha