هنر ابزار و زبانی نافذ برای انتقال ارزش‌هاست
کد خبر: 4093354
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

هنر ابزار و زبانی نافذ برای انتقال ارزش‌هاست

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: هنر ابزار و زبانی نافذ برای انتقال ارزش‌ها و مفاهیم در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف و همچنین از بهترین ابزارها برای بیان و تقویت باورهای خوب است که باید از این ابزار به خوبی بهره‌مند شویم.

علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از یزد، سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز، 29 مهرماه در آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر مقاومت» در یزد اظهار کرد: اربعین حسینی یکی از طلیعه‌های ظهور حضرت امام زمان(عج) است و لذا لازمه ظهور حضرت شناخت امام حسین(ع) توسط تمام مردم دنیاست و حرکت اربعین در این راستا بیشترین و بالاترین نقش را دارد و ان‌شاالله زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هنر ابزاری است که هر شخصی در هر نقطه از جهان به نوعی خودش را با یکی از ابزارهای هنری منطبق می‌داند گفت: یکی از ابزارهایی که کمک شایانی به تصمیم‌گیری درست انسان در این عرصه می‌کند، هنر است و می‌تواند بیان خدا و پیامبر و ائمه اطهار(ع) را آنگونه که برای بندگان مورد قبول باشد ارائه دهد و زمانی که می‌توان این کار را انجام داد، باید نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دشمن در دهه هفتاد به دلیل عملکرد ایران در دهه 60 به خوبی فهمید که در جنگ نظامی و سخت نمی‌تواند علیه ایران به پیروزی دست پیدا کند گفت: اکنون احساس دشمن این است که می‌تواند به وسیله جنگ ترکیبی بر ما پیروز شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن از ابزار هنر برای موفقیت در تهاجم خود بهره می‌گیرد گفت: در طول 35 روز گذشته وضعیت را همه مشاهده کردیم و مشخص است که آمریکایی‌ها رأس تمام این امور هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: مقاومت عنوان و فرهنگی است که هر زمان وجود داشته منجر به پیروزی شده و این اثر را خداوند در مقاومت گذاشته که هر زمان اراده‌ای در داخل شخص، ملت یا امتی قرار گیرد، طرف مقابل که قصد انجام اقدامی به ظلم دارد، متوقف و با شکست مواجه شود.

فدوی افزود: یکی از سیاست‌های دشمن این است که چنین جلوه دهد که احکام دینی زاده انقلاب اسلامی است در حالی که احکام اسلامی تماماً مربوط به خداوند و از جانب خدا مطرح شده است. البته با تمام این توطئه‌های 43 سال و 8 ماه گذشته در تمامی جنگ‌ها، جبهه حق و انقلاب پیروز بوده و استکبار حتی یک موفقیت هم  به دست نیاورده است و اگر این امر حاصل شده بود آن را با ابزار رسانه‌ای خود در بوق و کرنا کرده بودند.

وی گفت: به لحاظ مادی و امکانات نظامی ما قابل قیاس با امکانات کشورهای کل دنیا نیستیم اما اینکه هیچ زمان آنها نتوانستند به ملت ایران چیره شوند به دلیل الطاف الهی بوده است.

فدوی هنر را ابزار و زبانی نافذ برای انتقال ارزش‌ها و مفاهیم در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف دانست و گفت: یکی از بهترین ابزارها برای بیان و تقویت باورهای خوب ابزار هنر است و ما باید از این ابزار برای خودمان بهره‌مند شویم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: برنامه‌هایی از جمله جشنواره تئاتر مقاومت را باید گسترش داد و در عرصه‌های ملی و بین‌المللی و با گستره بسیار وسیع آن را برگزار کرد.

انتهای پیام
captcha