انقلاب اسلامی محصول خداباوری است
کد خبر: 4093380
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

انقلاب اسلامی محصول خداباوری است

امام جمعه بوشهر گفت: باید هوشیار بود و دقت کرد تا انقلابی را که با خداباوری و خون شهدای دانشگاهی، جهادی و حوزوی و ایثارگری مجاهدان به وجود آمده حفظ کرد و فریب دشمنان را نخورد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهریبه گزارش خبرنگار ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، امروز، ۲۹ مهرماه درخطبه اول نماز جمعه به ارائه تحلیل شبهه‌افکنی و تهاجمات ضدفرهنگی دشمنان پرداخت و گفت: تهاجمات ضدفرهنگی و شایعه‌پراکنی یکی از توطئه‌های دشمن برای تحت تأثیر قراردادن جامعه و دستیابی به اهداف خود است، به همین خاطر از دیرباز در تاریخ با رویکرد شایعه‌سازی و شایعه‌پراکنی دست به اقدامات مخرب و توطئه‌گرانه بوده است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر افزود: شایعه یک تهدید جدی برای جامعه انسانی است و به اندازه تأثیرگذاری‌اش قدرت تخریب دارد بنابراین اگر جامعه هدف، دارای بصیرت نبوده و توطئه را تشخیص ندهد آن توطئه تاثیرگذار خواهد بود و جامعه را دچار تشویش می‌کند و این یکی از اقدامات دشمن است که همیشه به کار گرفته است. 

آیت‌الله صفایی‌بوشهری اضافه کرد: دشمن از زودباوری، حساس بودن یک موضوع، و ارزش شخصیتی یک فرد یا مردم استفاده کرده و باشایعه ماشین تخریب خود را به سمت هدف نشانه گرفته است به همین دلیل تنها راه جلوگیری از شایعه بی‌تأثیر بودن آن است، زیرا دشمنان تا زمانی که بدانند شایعه آنها مؤثر است ادامه می‌دهند. 

وی بیان کرد: هم‌اکنون رسانه دشمنان و بیگانگان به ویژه رسانه‌های مجازی و شبکه‌های فراگیر اجتماعی نظام سلطه به طور وسیع و با پوشش بسیار، دنیا را هدف قرارداده و به دنبال شایعه‌سازی و شبهه‌افکنی در بین مردم است. 

دانشجویان نخبه ارکان پیشرفت و مؤلفه قدرت کشور هستند 

خطیب جمعه بوشهر در خطبه دوم نیز به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نخبگان اشاره کرد و گفت: نخبگان مایه آبروی کشور، باعث پیشرفت و مؤلفه قدرت هستند و مهمترین ثروت، منابع انسانی است به همین خاطر دانشگاه و نخبگان از ارکان پیشرفت هستند. 

وی افزود: دشمنان این کشور با تهدید و تخریب می‌خواهند مانع از رشد و پیشرفت کشور شوند، به دنبال تعطیلی کلاس‌های درس و دانشگاه، هدایت استعدادهای برتر به خارج کشور و ناامیدی از نظام هستند. باید نخبگان تلاش جهادی برای کشور داشته باشند تلاش نخبگانی تبدیل به پیشرفت ملی شود و با ایجاد فضاهای دانش‌بنیان و تولید کالاهای دانش‌بنیان موجب قدرت و ثروت ملی شوند. 

آیت‌الله صفایی‌بوشهری ادامه داد: باید دشمن را شناخت و توطئه دشمن در مورد جامعه را تشخیص و بدون‌دِرَنگ و به دور غفلت‌زدگی با آن مقابله کرد. 

خطیب جمعه بوشهر بیان کرد: مدیران اجرایی باید از جامعه نخبگانی حمایت کرده و با به کارگیری کارآمد آنها، در منظومه کشور نقش خود را ایفا کنند. 

وی اظهار کرد: ۴۳ سال است تهدید جامعه استکباری به‌دنبال و در پی سقوط حتمی کشور ما است اما این کشور دارای بنیان قوی و مردمی بوده و اساس آن حق است و با تصمیم‌گیری صحیح در فضای ملی پیش می‌رود و این دشمنان هستند که سقوط خود را شاهد هستند. در اغتشاشات اخیر مشخص شد که مدیریت این اغتشاشات در خارج از کشور است و برخی مزدوران خارج‌نشین با هم‌دستی با آمریکا، انگلیس، و رژیم اشغالگر قدس به دنبال ایجاد آشوب در جامعه ما هستند. 

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: انتقاد و پیشنهاد مشکلی ندارد اما اینکه اغتشاش کرده و اموال را تخریب کنند نکته‌ای است که جهان غرب به‌دنبال آن و از بین‌بردن نظام اسلامی است. 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی در این میان تحت تأثیر تهاجم رسانه‌ای قرار گرفتند و مشکلاتی به وجود آوردند. باید هوشیار بود و دقت کرد، انقلابی را که با خداباوری و خون شهدای دانشگاهی، جهادی و حوزوی و ایثارگری مجاهدان به وجود آمده حفظ کرد و فریب دشمنان را نخورد. 

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با بیان اینکه تهاجم رسانه‌ای جوانان و نوجوانان را نشانه گرفته و به‌دنبال ایجاد بحران در این قشر است، افزود: آنها می خواهند جوانان را در مقابل نظام قرار دهند، اما ناامید شدند و حالا به‌دنبال امضایی هستند که مانع از حضور تیم ملی فوتبال شوند و از راهی برای تضعیف و تخریب ایران در جامعه بین‌الملل هستند. 

خطیب جمعه بوشهر اضافه کرد: اما جامعه ورزشی و هنری ما دارای افراد فرهیخته و انقلابی است و مُشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان خواهد زد. توجه به ورزش و ورزشکاران یک اصل است و باید مسیر قهرمانی برای ورزشکاران در یک بستر اخلاقی و انقلابی فراهم شود. 

آیت‌الله صفایی‌بوشهری در پایان ضمن قدردانی از زحمات مسئولان استان، از آنها تقاضا کرد برای ایجاد اشتغال جوانان با رویکرد بومی گزینی، توسعه تولید و مردم‌داری تلاش کنند. 

خبرنگار، سیده‌فردوس رضوی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha