آورده 500 میلیون تومانی بنیاد برکت برای طرح‌های دانش‌بنیان
کد خبر: 4093554
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

آورده 500 میلیون تومانی بنیاد برکت برای طرح‌های دانش‌بنیان

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با همکاری پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی تا پایان سال جاری یک‌ هزار و 200 طرح دانش‌بنیان را اجرا می‌کند.

محمد ترکمانهبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به نام‌گذاری سال 1401 به نام سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب و تأکیدات ایشان بر افزایش تولید و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: با حمایت از هسته‌ها و واحدهای فناوری مستقر در پارک‌های علم و فن‌اوری و مراکز رشد دانشگاهی یک‌ هزار و 200 طرح دانش‌بنیان تا پایان امسال اجرا می‌شود.

ترکمانه تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود با اجرا و راه‌اندازی هر یک از این طرح‌های دانش‌بنیان برای هشت نفر اشتغال مستقیم ایجاد شود و به این ترتیب، با اجرای این یک‌ هزار و 200 طرح دانش‌بنیان برای نزدیک به 10 هزار نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: امضای تفاهم‌نامه همکاری با پارک‌های علم و فناوری برای اجرای طرح دانش‌بنیان در سراسر کشور آغاز و به تازگی تفاهم‌نامه‌های همکاری میان بنیاد برکت و پارک‌‌های علم و فن‌آوری هرمزگان و کرمانشاه به ترتیب به ارزش 100 میلیارد تومان برای اجرای 200 پروژه دانش‌بنیان و 150 میلیارد تومان جهت راه‌اندازی 200 طرح امضا شده است.

ترکمانه افزود: حمایت بنیاد برکت از هسته‌ها و واحدهای فن‌آوری مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی از طریق پرداخت تسهیلات متناسب با میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز و یا مشارکت در طرح از طریق مشارکت در سهام، مشارکت مدنی، عقود مبادله‌ای و ... طبق الگوی بنیاد برکت است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، حجم کل سرمایه‌گذاری برای اجرای یک‌ هزار و 200 طرح دانش‌بنیان در سال جاری بالغ بر یک‌هزار و 400 میلیارد تومان است.

ترکمانه بیان کرد: آورده بنیاد برکت برای هر طرح دانش‌بنیان به طور متوسط 500 میلیون تومان است که با احتساب سایر آورده‌ها، مجموع حجم سرمایه‌گذاری برای هر طرح دانش‌بنیان به یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان می‌رسد.

وی اظهار کرد: از یک‌ هزار و 200 طرح دانش‌بنیان در دستور کار، 700 طرح مورد حمایت قرار گرفته‌اند و مابقی طرح‌ها هم تا پایان سال به‌طور کامل اجرا خواهند شد.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره اقدامات پیشین این بنیاد در حوزه دانش‌بنیان اظهار کرد: تا پایان سال 1400 بیش از یک‌هزار و 500 طرح دانش‌بنیان اجرا و راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام
captcha