450 فعال قرآنی البرزی بیمه صندوق روستاییان و عشایر شدند
کد خبر: 4093772
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

450 فعال قرآنی البرزی بیمه صندوق روستاییان و عشایر شدند

مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت البرز گفت: با بیمه‌ کردن جامعه آماری ذیل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور توانستیم 450 نفر از مربیان قرآنی را تحت پوشش بیمه اجتماعی صندوق روستاییان و عشایر قرار دهیم.

فرخ لقا پورمختار مدیرعامل اتحادیه‌ موسسات قرآنی البرز

فرخ‌لقا پورمختار، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از قرار گرفتن 450 نفر از مربیان قرآنی تحت پوشش بیمه اجتماعی صندوق روستاییان و عشایر خبر داد و اظهار کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت منعقد شد تمامی اعضای جامعه قرآنی که به‌عنوان معلم قرآنی فعالیت دارند و تحت پوشش بیمه نیستند می‌توانند از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بهره‌مند شوند.

وی افزود: در استان البرز نیز بر‌اساس این تفاهم‌نامه تعدادی از فعالان قرآنی که از هیچ پوشش بیمه‌ای در این حوزه برخوردار نبودند، تحت پوشش بیمه اجتماعی صندوق روستاییان و عشایر قرار گرفتند.

این مسئول بیان کرد: براین اساس افراد تحت پوشش بیمه با واریز پنج درصدی حق بیمه توسط خودشان و 10 درصد توسط دولت می‌توانند مستمری و بازنشستگی داشته باشند. سایر مربیان و کادر اجرایی مؤسسات که متقاضی عضویت در این صندوق هستند تا پایان سال فرصت دارند تا تقاضای خود را به اتحادیه قرآنی استان اعلام و نسبت به تکمیل مدارک مورد نیاز خود اقدام کنند.

مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان البرز گفت: مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن می‌توانند فعالان قرآنی مؤسسه خود را بنابر نیاز و صلاحدید خود برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی معرفی کنند تا پس از تأیید شدن مدارک به عضویت این صندوق درآیند.

انتهای پیام
captcha