پرداخت ۹۰ درصد هزینه زوج‌های نابارور لرستان
کد خبر: 4093880
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳

پرداخت ۹۰ درصد هزینه زوج‌های نابارور لرستان

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به پرداخت ۹۰ درصد هزینه های زوج‌های نابارور لرستان گفت: سامانه جهاد دانشگاهی و بیمارستان شفا برای پذیرش زوجین نابارور آماده شده است.

شاهدخت فتحی بیرانوند، مدیرکل بیمه سلامت لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، شاهدخت فتحی بیرانوند، مدیرکل بیمه سلامت لرستان، امروز، یکم آبان در نشست با اصحاب رسانه، اظهار کرد: بیمه سلامت در دولت سیزدهم اقدامات پررنگ‌تری داشته و به دنبال عدالت خدمات درمانی است.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون ۱۶۳ هزار لرستانی تحت پوشش بیمه سلامت لرستان هستند، ادامه داد: کاهش پرداخت از جیب بیماران سیاست کلان بیمه سلامت است کمااینکه یکی از برنامه‌هایی که در قانون برنامه پنجم نسخه نویسی الکترونیکی بود که لرستان با وجود مشکلات زیرساختی از استان‌های برتر در نسخه نویسی الکترونیکی بود.

فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه سه دهک پایین جامعه و افراد حاشیه‌نشین در لرستان به صورت رایگان بیمه شدند، گفت: از اقداماتی که رئیس جمهور بر انجام آن تأکید دارد طرح دارویار، نسخه‌نویسی الکترونیکی و بیمه رایگان سه دهک پایین جامعه است کمااینکه طرح دارویار برای جلوگیری از رانت و خروج دارو از کشور بود.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با یادآوری اینکه مطالبات داروخانه‌ها به بیمه سلامت تا شهریور پرداخت شده است، گفت: در بیمه همگانی افرادی که تاکنون دفترچه بیمه نداشتند به شکل رایگان بیمه شدند البته می‌توانستند فقط به مراکز دولتی بروند که تلاش شد برای این اقشار پزشک خانواده تعریف کردیم تا دغدغه حضور همیشگی در مراکز دولتی را نداشته و تابع نظام ارجاع باشند.

وی با اشاره به اینکه درمان ناباروری هزینه‌بر است و زوجین نابارور به دلیل بالا بودن هزینه‌ها پروسه درمان ناباروری را رها می‌کردند، تصریح کرد: سامانه جهاد دانشگاهی و بیمارستان شفا برای پذیرش زوجین نابارور آماده شده و ۹۰ درصد هزینه‌های زوج‌های نابارور توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود کمااینکه تاکنون ۱۵۰۰ نفر برای درمان ناباروری ثبت‌نام کردند و این طرح در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت و فرزندآوری است.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه توانبخشی معلولان و بیماران اوتیسم در تعهد بیمه قرار گرفته است به طوری‌که ۷۰ درصد این هزینه‌ها پرداخت می‌شود، گفت: بیمه سلامت در جهت ملکی کردن ادارات با تلاش‌های صورت گرفته ساختمان‌ اداری بیمه سلامت در شهرستان‌های دلفان، ازنا و سراب دوره با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان ساخته می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با یادآوری اینکه روابط عمومی این اداره‌کل در سطح کشور جز رتبه‌های برتر است، خاطرنشان کرد: تعداد ۱۱۵ مرکز خدمات جامع سلامت با ۲۰۰ پزشک و ۱۴۸ ماما در سطح روستاهای استان فعال هستند.

انتهای پیام
captcha