اعطای وام برای توانمندسازی زنان بی‌سرپرست در تبریز
کد خبر: 4093904
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴

اعطای وام برای توانمندسازی زنان بی‌سرپرست در تبریز

شهردار تبریز گفت: شهرداری در راستای عمل به رسالت اجتماعی خود به هر کدام از بانوان سرپرست خانوار ۳۰ میلیون تومان وام کم‌بهره اعطا می‌کند.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار، شهردار تبریز، امروز، اول آبان‌ماه، در جلسه شورای اسلامی تبریز، با اشاره به لایحه شهرداری تبریز مبنی بر توانمندسازی بانوان بی‌سرپرست و سرپرست خانوار گفت: یکی از بخش‌های اصلی آسیب‌پذیر در حوزه اجتماعی مربوط به بانوان بی‌سرپرست و سرپرست خانوار است که شهرداری تبریز در راستای عمل به رسالت اجتماعی خود به هر کدام از بانوان سرپرست خانوار شهر تبریز ۳۰ میلیون تومان وام کم‌بهره اعطا خواهد کرد.

وی افزود: بر همین اساس با بانک‌های عامل توافق شده است تا مبلغ ۷۰ میلیارد ریال از محل فروش خودروهای تشریفات تأمین کرده و مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال نیز از طریق تسهیلات بانکی فراهم شود.

هوشیار یادآور شد: طبق برآوردها، پیش‌‌بینی می‌شود در این دوره از شورای اسلامی شهر تبریز برای سه هزار نفر از بانوان بی‌سرپرست و سرپرست خانوار تسهیلات کم‌بهره اعطا شود. با حمایت شورای اسلامی شهر امیدواریم بتوانیم عقب ماندگی سال‌های گذشته در مدیریت شهری را جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تبریز با انبوهی از پروژه‌های ناقص مواجه است، اظهار کرد: توضیح در مورد این پروژه‌های راکد و ناقص، همانند پروژه پسماند، نیاز به ساعت‌ها گزارش دارد. پروژه مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب باید چهار، پنج سال پیش تمام می‌شد اما این اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: پروژه مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب تا پایان سال به اتمام می‌رسد؛ چون این موضوع دغدغه مردم است. تلاش ما نیز تمرکز بر روی دغدغه‌های مردم است.

هوشیار عملکرد شهرداری تبریز در حوزه عمرانی را ۲۰۰ درصد بیان کرد و افزود: غیر از پروژه مترو، شهرداری تبریز در دوره جدید عملکرد ۲۰۰ درصدی در حوزه عمرانی داشته است. با این حال تلاش داریم تا پایان سال، چند مسیر جدید به اتمام برسد و برای سال آینده نیز تلاش می‌کنیم پروژه‌های مسیرگشایی در همان سال تمام شود.

وی تمرکز شهرداری تبریز را در مباحث اولویت‌دار همچون مترو و پروژه‌های مسیرگشایی دانست و گفت: از سال ۹۲ تاکنون فقط ۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده اما امسال ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال خریداری می‌شود. امیدوارم با حمایت شورای اسلامی شهر، بتوانیم این عقب ماندگی سال‌های گذشته در مدیریت شهری تبریز را جبران کنیم.

شهردار تبریز بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم فاز ۱ خط ۲ قطار شهری را در دوره فعلی شورای اسلامی شهر تبریز به بهره‌برداری برسانیم. با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر، خواهیم دید که عملکرد شهرداری تبریز در پایان سال خیلی بالا خواهد بود.

وی همچنین از تلاش برای تحقق بودجه کامل در حوزه مسیرگشایی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در هر یک از مناطق دهگانه تبریز حداقل یک پروژه مسیرگشایی تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام
captcha