ساخت حسینیه شهدا در دستور کار بنیاد شهید قزوین است
کد خبر: 4094137
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

ساخت حسینیه شهدا در دستور کار بنیاد شهید قزوین است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه ساماندهی گلزار شهدای شهر قزوین یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد است، گفت: در اجرای این ساماندهی، عملیات عمرانی مختلفی در این مکان مقدس صورت خواهد گرفت که ازجمله آن‌ها ساخت حسینیه شهداست.

گلزار شهدای قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، سردار مهدی صباغی، شهردار قزوین با حضور در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با سمیه اسماعیلی مدیرکل بنیاد استان قزوین دیدار کرد.

در این جلسه سمیه اسماعیلی، مدیرکل بنیاد استان قزوین، بابیان اینکه شهردار و مسئولان شهرداری با بنیاد شهید و امور ایثارگران تعاملات خوبی دارند، اظهار کرد: از زحمات شهرداری در اجرای برنامه‌های ترویجی بنیاد و همچنین تبدیل وضعیت ایثارگران قدردانی می‌کنم.

وی افزود: باید تعاملات و همکاری‌های بنیاد با شهرداری قزوین نسبت به گذشته تقویت شود تا هرروز شاهد اجرای برنامه‌های ارزشی و مؤثر باهدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه ساماندهی گلزار شهدای شهر قزوین یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد است، گفت: در اجرای این ساماندهی، عملیات عمرانی مختلفی در این مکان مقدس اجرا خواهد شد که ازجمله آن‌ها ساخت حسینیه شهداست.

وی افزود: حسینیه شهدا در محوطه ضلع شرقی گلزار شهدای شهر قزوین برای استفاده 1500 نفر و به متراژ حدود 3000 مترمربع با در نظر گرفتن همه فضاهای قابل‌طرح و استفاده در حسینیه‌ها ساخته می‌شود.

این مسئول همچنین تعویض سنگ مزار شهدای قزوین و جانمایی مزار شهدای مفقودالاثر را از دیگر پروژه‌های عمرانی بنیاد در گلزار شهدای شهر قزوین برشمرد و افزود: در عملیاتی شدن این پروژه‌ها، شهرداری قزوین می‌تواند کمک بسزایی به بنیاد کند.

کمک به خانواده‌ شهدا وظیفه شهرداری است

در ادامه مهدی صباغی بابیان اینکه، از خانواده و جامعه ایثارگر است، اظهار کرد: با شناختی که از جامعه ایثارگران دارم، مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران را کاملاً درک می‌کنم، لذا هر کاری که بتوانم در کمک به این قشر معظم انجام خواهم داد.

شهردار قزوین به پروژه‌های تعویض سنگ مزار شهیدان و جانمایی سنگ مزار شهدای مفقودالاثر در گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: حداقل کاری که مسئولان می‌توانند در برابر ایثارگری‌های شهدا انجام دهند در نظر گرفتن سنگی درشان مقام شهیدان است، لذا اجرای این پروژه‌ها ضروری است.

وی افزود: برنامه بنیاد در ساخت حسینیه شهدا در گلزار شهدای قزوین از نیازهای ضروری فرهنگی در این مکان مقدس است و باید عملیاتی شود.

صباغی در پایان بابیان اینکه از طرح‌های بنیاد در ساماندهی گلزار شهدای شهر قزوین حمایت می‌کنم، گفت: شهرداری قزوین در اجرای این طرح‌ها همراه بنیاد خواهد بود همچنین برای ساماندهی گلزار شهدای قزوین باید گروهی از مهندسان مشاور روی کار آیند تا این موضوع مهم باکیفیت مطلوب و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی شود.

انتهای پیام
captcha