روایت‌ زندگی فرمانده یزدی دفاع مقدس منتشر شد
کد خبر: 4094283
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

روایت‌ زندگی فرمانده یزدی دفاع مقدس منتشر شد

کتاب «اگر برگشتم» روایت‌ زندگی شهید محمدحسین حسن‌زاده از فرماندهان یزدی دوران دفاع مقدس توسط انتشارات سوره مهر به بازار کتاب عرضه ‌شد.

کتاب «اگر برگشتم» در یزد منتشر شدبه گزارش ایکنا از یزد، کتاب «اگر برگشتم» روایت‌ زندگی شهید محمدحسین حسن‌زاده از فرماندهان یزدی دوران دفاع مقدس به قلم مرضیه قائمی‌زاده نویسنده یزدی به بازار کتاب عرضه ‌شد.
 
در این زندگی‌نامه داستانی، بخشی از سبک زندگی، شخصیت، منش، ایثار و مجاهدت‌های سردار شهید «محمدحسین حسن‌زاده» و همچنین خاطراتی جذاب و خواندنی از این شهید گرانقدر به روایتگری خواهران، برادران، دوستان و همرزمان شهید روایت شده است.
 
در این اثر نویسنده سعی کرده روایت‌ها به شکل داستانی پردازش شود تا مخاطب راحت‌تر با حال و هوای وقایع ارتباط برقرار کند. این کتاب در 148 صفحه و 12 فصل با شمارگان 1250 نسخه به همت واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان یزد توسط نشر سوره مهر روانه بازار کتاب شده است.
 
به گفته مرضیه قائمی‌زاده، نویسنده کتاب، همه شهدا برای ما مهم و ارزشمند هستند و هر کدام از شهدا اخلاق و روحیه خاص خود را داشتند که روحیات ممتازی است و ما اگر از هر شهید، یک روحیه و اخلاق ممتاز فراگیریم و آن خصلت را در خودمان تقویت کنیم در زندگی ‌ما و جامعه بسیار اثربخش خواهد بود.
 
وی که برای پژوهش، جمع‌آوری اطلاعات و نوشتن این کتاب 6 ماه وقت گذاشته، از سال 1395 با حضور در دوره‌های آموزش داستان و رمان‌نویسی حوزه هنری یزد به طور جدی وارد این عرصه شده است. رمان «تا پروانه شدن» دیگر اثر این بانوی نویسنده است و در حال حاضر نیز یک رمان اجتماعی در دست تدوین دارد.
 
یادآور می‌شود سردار شهید محمدحسین حسن‌زاده دهم تیرماه 1337 در فیروزآباد شهرستان میبد در خانواده‌ای متدین و سخت‌کوش به دنیا آمد. وی پس از اخذ مدرک دیپلم در رشته طبیعی، در یک شرکت راه‌سازی به کار مشغول شد و همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج، دعوت امام را لبیک گفت و به همراه جمعی از دوستانش بسیج میبد را پایه‌گذاری کردند.
 
محمدحسین با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌ها‌ شد و مردادماه 1360 به عضویت رسمی سپاه درآمد و پس از آن در اغلب عملیات‌ها حضور داشت. وی هرچند در عملیات فتح‌المبین از ناحیه شکم و چشم چپ مجروح شد اما به محض بهبودی نسبی بار دیگر عازم جبهه شد. 
 
سرانجام این رزمنده دلاور  19 بهمن 1361 در عملیات والفجر مقدماتی با سمت فرمانده گردان در منطقه فکه به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از هشت سال در دی‌ماه 69 به میهن بازگشت و در گلزار شهدای زادگاهش خاکسپاری شد.
انتهای پیام
captcha